Byta från 25-622 till bredare. Skillnad i höjd på däck?
Har en White RR pro 17 som jag skulle vilja ha bredare däck för att köra mer komfortabelt i stan t.ex. Bryr mig inte det minsta om vikt utan vill bara ha mer komfort.
Jag har mätt och sett att det bör gå att byta till 28-622 eller till och med 30-622 om jag kollar på bredden, men höjden verkar vara mer begränsad än bredden på min cykel. Hur mycket bygger 28-622 eller 30-622 generellt på höjden om det är samma däckmodell? Och hur mycket skiljer det sig mellan olika tillverkare på höjd med samma typ av däck?
Någon som har bytt till större däck på sin White RR pro och har rekomendationer?
För mer info så har den om detta spelar roll i ert svar:
Bromsar: Tektro R-312
Däck: Continental Grand Sport Race 700CX25C (25-622)
Fälgar: Araya SA-73 32H
Jag har mätt och sett att det bör gå att byta till 28-622 eller till och med 30-622 om jag kollar på bredden, men höjden verkar vara mer begränsad än bredden på min cykel. Hur mycket bygger 28-622 eller 30-622 generellt på höjden om det är samma däckmodell? Och hur mycket skiljer det sig mellan olika tillverkare på höjd med samma typ av däck?
Någon som har bytt till större däck på sin White RR pro och har rekomendationer?
För mer info så har den om detta spelar roll i ert svar:
Bromsar: Tektro R-312
Däck: Continental Grand Sport Race 700CX25C (25-622)
Fälgar: Araya SA-73 32H