Cykelsits 6+

Erik2000

Medlem
Cykelsits 6+
Cykelsits 6+
Vi kör med den här för att få med 3 barn+last i en vanlig Christianiacykel - Bobike Junior.

Solid och funkar i ur och skur i Malmö.

Kräver inte pakethållare, utan fästs på sadelröret (inte stolpen) och kedjestagen med klämmor. Christianiacykeln har en skum ramgeometri så jag fick tillverka en ful lösning som alternativ till sadelstagsstöden. Men på en vanlig cykel ser jag inte detta som ett problem, men har det bara från många observationer av samma sadel runtom i Malmö. Har ej försökt själv.

Jag hade dock inte monterat den på någon lättvikts-ram eller kolfiber så den belastar sadelstagen på tvären och sadelröret på mitten, och kläms fast på båda, så det kan vara mindre bra för ramen om de har optimerats så att det inte finns gott om marginal.

Edit:
Vi får plats med vår pakethållare under sadeln och skulle nog kunna hänga en cykelväska där om vi vill, men fotstöden kan komma i konflikt med den planen. Så det kan jag tyvärr inte säga något mer om. Jag kan fixa bilder på vårt om du önskar.

Edit 2: säkerhetsbältet är dock ett skämt. Vi använder det aldrig, men så kör vi med en 6-åring som har bra med vett i skallen på trehjulig cykel i lugn takt i platta Malmö.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp