En ny "Premium" elcykeln för 999£

Klect

Medlem
Snubblade över följande cykel som jag tyckte var rätt intressant. Ett nystartat företag som marknadsför sin cykel som den billigaste "premium" elcykeln som går att köpa.

Utgår man endast från komponenterna verkar man få rätt mycket för pengarna jämfört med andra alternativ i samma prisklass. Huruvida byggkvalitén går att lita på återstår att se. Vad tror ni? ?

Jag tycker det ser ut som skräp som alldeles för snabbt kommer hamna på en soptipp.

Allra billigaste komponenterna som finns. Noname, Zoom, billigaste KMC kedjan etc

Skulle det inte vara en elcykel skulle den kosta ~179 pund (och det skulle inte vara ett bra köp ändå).

Marknadsförs med ”Tesla grade battery” vilket ger känslan av att de är riktiga amatörer, som inte vet något om batterier och elektronik runt sådana, eller varumärkesskydd för den delen.

Undvik som pesten!

Jag tycker det ser ut som skräp som alldeles för snabbt kommer hamna på en soptipp.

Allra billigaste komponenterna som finns. Noname, Zoom, billigaste KMC kedjan etc

Skulle det inte vara en elcykel skulle den kosta ~179 pund. Marknadsförs med ”Tesla grade battery” ger känslan av att de är riktiga amatörer, som inte vet något om batterier och elektronik runt sådana, eller varumärkesskydd för den delen.

Undvik som pesten!
Såg intressant ut när jag kikade snabbt på deras sida. Men kollar man närmare så håller jag med. Verkar inte vara något vidare tyvärr.

Den ser ut som motsatsen till en premium-cykel tycker jag. Så fort någon säger "världens billigaste" så försvinner begreppet kvalitet ut genom fönstret snabbare än kvickt.

Tillbaka
Topp