Förvaring på bakhållaren (toppbox)

mattihp

Medlem
Jag cyklar rätt mycket, men ibland cyklar jag för att handla också, brukar oftast ha en ryggsäck att packa i, men om jag handlar mycket så skulle det vara smidigt med annan förvaring också.

Har tittat på väskor man hänger från pakethållaren på sidorna, vilket verkar smidigast. Men det trevligaste vore egentligen en toppbox som är låsbar om man handlar på flera ställen. Har sett att denna verkar vara favoriten hos många: https://cdon.se/sport-outdoor/packb...w-UIFVF63sMhcm2N5YIaAl4FEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

17 liter låter dock så lite när min ryggsäck som är rätt liten skall rymma 25l. Är det någon som har en toppbox och har någon uppfattning av hur mycket 17l räcker till om man säg.. Veckohandlar mat?

Finns det större toppboxar för runt 500kr som ni har goda erfarenheter av? Gärna med snabbfäste så att den kan tas av.

När jag handlar kommer jag ändå inte prestationscykla så kan kompensera för obalans.

Är det någon som också har motorcykel och vet hur snabbfästet för denna ser ut? I manualen är bilden riktigt dålig. Funderar på om den skulle kunna monteras på en vanlig cykel också eller om den är alldeles för stor...

Tack på förhand!

Bengt-re

Aktiv medlem
Finns en här omkring som har en liknande lösning. Iofs på en rejälare cykel med frontrack, centralstöd och breda 26" hjul. Ser ut att fungera för honnom. Tror att det är en moped/mc topbox som är ditsatt. Tror inte att den har några snabbfästen utan är fastskruvad.

Batavus

Aktiv medlem
Vill varna litet för ryggsäck och mycket mat. Vassa förpackningar och mjuka frukter och tunna kartonger... Och sen har vi det där med att man ska ställa ifrån sig cykeln om man har en i och för sig låsbar låda. Bra cykelställ är fortfarande en bristvara i många annars högt utvecklade delar av världen.
Dyrbara saker i fickor och ryggsäck. Handlar mat gör du det sista innan du åker hem. Du kanske kan ställa en styv kasse på pakethållaren och spänna fast den med en gummistropp.

darkforce

Aktiv medlem
topboxen från biltema e sjukt otymplig är en stor plastplatta som fästes på pakethållaren hade den på pendlar moped ett tag men de va som köra långtradare me den bakpå så den såldes lika fort som den köptes typ.
på cykel har du ytterligare ett bekymmer för o kunna öppna den måste du ta bort sadel o stolpe eller förlänga pakethållaren 20 cm o flytta bak den pga locket o botten e typ 50 /50 delat o har du den så långt bak o lastar den full kommer du ofrivilligt få lära dej åka på bakhjulet alt montera wheelie bars

mattihp

Medlem
topboxen från biltema e sjukt otymplig är en stor plastplatta som fästes på pakethållaren hade den på pendlar moped ett tag men de va som köra långtradare me den bakpå så den såldes lika fort som den köptes typ.
på cykel har du ytterligare ett bekymmer för o kunna öppna den måste du ta bort sadel o stolpe eller förlänga pakethållaren 20 cm o flytta bak den pga locket o botten e typ 50 /50 delat o har du den så långt bak o lastar den full kommer du ofrivilligt få lära dej åka på bakhjulet alt montera wheelie bars
Stort tack! Då kan jag utesluta den!

darkforce

Aktiv medlem
ang storhandla så brukar jag köra med ortlieb messenger bag på ryggen (39liter) sen två ortlieb back roller på pakethållaren (20 liter styck)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer