Happy Witch Ride 2018

Happy Witch Ride 2018
Strax före fyra kom jag och Vurten (min masochistiske bror) fram efter en väldigt behaglig häxa. Medvind och jämn temperatur samt torra och snälla rötter hela vägen.

20181027_155622.jpg

Hade rent av en jäkla tur också. När vi sitter i bilen från Danderyd till Grovsta för att hämta min bil hör vi plötsligt ett "popp!" och "psssssss" från cyklarna som ligger bak i bilen. Först tror vi att det är en spontanpunka men när jag tar ut cykeln ser jag att packboxen till framgaffeln har hoppat upp och all luft med den. F*n om det hade hänt i spåret!

Happy Witch Ride 2018
Hade ingen formstark dag idag.1 minut bättre tid än förra året,var nära att gå in i väggen vid rösjön men då kom 3 deltagare och på något konstigt sätt fick jag energi ända in i mål. Har haft en trevlig dag.

Happy Witch Ride 2018
idag flöt det på bra, låg med täten länge tills jag kände att nånting var knas. vid 2h20min var Häxans första offer taget, min insulinpump pajade för mig strax innan domarudden, jag tog mig in i cafeet och började byta den där inne, det stoppet tog 20min, men blodsockret hade börjat stiga okontrollerat så det blev en illamående kamp och många tankar på att skita i det hela ett par ggr.... Sen började jakten på väg tillbaka, väl i Brottby blev d en grillad med mos och gurkmajjo! medvinden var skön och välförtjänt. jag och min compadre Max sällskapade från Brottby till målet, träffade även på Error och Per73 sista 5km.
blev även en resor totaltid för mig, 5h45min, men med 2 rejäla stopp.

Senast ändrad:
Happy Witch Ride 2018
På pappret såg det inte så bra ut - 2 grader, risk för regn och snö, 7-15 m/s. Men vinden var i ryggen och marken hård, så totalt sett blev den en av de enklare resorna längs Roslagsleden.
Om jag räknar rätt så var vi 32 som rullade iväg. Hur många som tog sig hela vägen är som vanligt okänt, men det var sannolikt de flesta. Men det är inte omöjligt att vilsna cyklister fortfarande irrar runt i skogarna.
Vi hade bestämt att köra lugnt, äta mycket bullar på Domarudden och ha minst fem punkastopp. Eller ... inte det sista, förresten. Så blev det ändå. Slanglösa däck är inte så självtätande som vissa vill göra gällande och det finns en gräns för hur många slangar man har lust att bära med sig. Som tur var räckte de precis.
Eftersom vi kört den här sträckan en massa gånger och har den i ryggmärgen, så körde vi förstås fel också. Självfallet måste häxan kompensera för medvinden på något sätt.
Bortsett från sådana små missöden så gick det overkligt bra. Kanske inte så snabbt, men bekvämt och med osannolikt pigga ben i mål.
Hoppas att alla hade en bra - nåja, i alla fall uthärdlig - resa. Man kan med en viss ångest fundera över hur det hade varit om vinden blåst åt andra hållet.

Happy Witch Ride 2018
Att många av er inte såg Häxan berodde nog på att hon bodde i min mage större delen av färden. Fick inte till näringsintaget och trots vana av min blandning så sa magen ifrån. Det innebar att jag fick köra på betydligt lägre energiintag än jag tänkt. Magknip och brännande muskler följde mig stora delar av resan. Men vad torrt det var motför ifjol! Om det inte vore för de fantastiska förutsättningarna hade jag tvingats bryta!

Men på väg hem fick en Circle-K-macks toalett bli det enda riktiga materiella offret på min färd...

Happy Witch Ride 2018
Rompa sa:
Sååå, hur många var det som tog sig igenom nu då?
Precis. Det finns många obesvarade frågor. Höll N_sandstroms ram? Åt hon upp glykogenet före Domarudden för någon? Hur många bakväxlar tuggade hon i sig? Eller lyckades hon bara trasha Circle-K:s toalett och lite försenat döda Octofinhers gaffel? Har häxan blivit lat?

Happy Witch Ride 2018
Häxan lyckades nästan ta mina ben inför Domarudden i år igen, men efter lite fika och pepp så tog jag mig till Brottby där bilen stod (fuskade med asfalt sista biten). Inga tekniska missöden förutom mitt bakdäck som var lite för nymonterat och inte ville hålla tätt på lågt tryck.

Happy Witch Ride 2018
lazer sa:
Rompa sa:
Sååå, hur många var det som tog sig igenom nu då?
Precis. Det finns många obesvarade frågor. Höll N_sandstroms ram? Åt hon upp glykogenet före Domarudden för någon? Hur många bakväxlar tuggade hon i sig? Eller lyckades hon bara trasha Circle-K:s toalett och lite försenat döda Octofinhers gaffel? Har häxan blivit lat?

Undrar om inte Häxan har en ny strategi. Efter förra årets vattenbad kom nu ett år med jämn temperatur, torra stigar, medvind och näst in till total avsaknad av missöden. Vi sänker garden och kommer med än större trupp nästa år, glatt avslappnade, för vad skulle kunna gå fel? Den här "Witch Ride" är ju ett litet mysäventyr längs ett promenadstråk i skogen.
snow_white_queen_in_disguise1.jpg

Tillbaka
Topp