Hur hög är din bunnyhop?

Maxen99

Medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Bunnyhops är ju sjukt kul att öva på men vad ligger happy på för höjd? Ingen tävling men alltid kul att ha en sporre,"fan (valfri användare) hoppar höger än mig på en DH nu får jag ligga i!"

Höjd, hoj och film om man har är väll roligt o ha med.

Jag: själv kör jag på en dartmoor hornet med 26 hjul, 140mm gaffel och plattisar.
Med denna skuttar jag 51,5 cm
Dock ingen film men det kommer om nån dag eller två.

Så hur högt kommer du, 1cm? 1m? Spelar ingen roll hur högt, släng ut det;)

N_sandstrom

Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Idag hoppade jag rekordhögt. Jag har på inga vis mått på det med jag _tror_ att det kan ha varit upp mot en 10 cm. Över 5 var det nog.

Annars ligger jag på stadiet där jag kan hoppa litegrann, ibland. oftast blir det bara framhjulet som lättar. Ibland både fram och bak samtidigt. Men det har slutat kännas som en framtida omöjlighet iallafall :p

Elkie

Medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Colaflaska fixar jag, möjligtvis med islag på bakhjulet...... ?
När jag verkligen försöker går det sämre, bäst hopp blir det när jag bara cyklar för nöjes skull, och behöver passera små hinder, typ trädstammar.

emmer

Ny medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Tillfälliga farthinder ute på vägen är inte så höga och inte längre än några decimeter så mycket mer än så ( 3-4'' högt och styvt tre aln) blir det aldrig.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Jag "bröt" båda armbågarna när jag testade för ett par år sen. Har dock börjat lite igen så någon cm klarar jag nog.

Hur hög är din bunnyhop?
Eftersom jag inte har någon film på mig själv och det inte vore lika imponerande lägger jag upp den här istället. H. bunnyhoppar vid skogås för ett tag sen, har för mig att han tog något lite högre senare men det filmade jag inte.

alidhojd

Medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Förra sommaren tog jag 2 skates på högkant(~40cm). Ska riva fram gopron å se om det fortfarande sitter.
Kör på en transition dirt hoj med 100:s gaffel

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?
ca 40-50 cm är nog mitt rekord, det är bara uppskattat. En tjock gran ligger tvärs över favoritstigen :)
(lite scary att hoppa över sånt tycker jag, skiter det sig blir det inge bra)

Barometer

Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Maxen99 sa:
busawreck sa:
Hur mäter du höjden?
Hoppa över nått och mät dess höjd.
Typ staplade brädor eller en ribba av nått slag.
Staplade brädor och ribbor.. Bah!

Satsa på nåt riktigt istället. Betongsuggor eller fast monterade cykelställ av gammal hederlig modell. Ger lite mer edge åt tillvaron. Dessutom så ger det också motivationen att verkligen fixa det.

Simon89

Medlem
Hur hög är din bunnyhop?
För er som vill testa höga hinder men inte vill skrota bakfälg kan jag rekommendera att åka utmed hindret och hoppa snett i sidleds, då behöver man inte heller hålla så hög fart för hela cykeln behöver inte förbi hindret iochmed att man gör ett skutt åt sidan bara
Hej

Mr B

Ny medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Jag har aldrig varit bra på bunnyhop. Märkligt nog har jag aldrig kunnat hoppa över ett liggande spelkort. Däremot har jag på något sätt lyckats ta mig över betong-grisar, och om kullblåsta träd i skogen. Så det verkar ha något med motiveringen att göra.

I dag är jag fet och lat. Jag stannar, och lyfter upp cykeln när jag kommer till trottoarkanter.
Skulle behöva någon i Helsingborgstrakten som ville hjälpa till och motivera en fet snart 40 år gammal cyklist för lite (lättare) skogs-cykling i sommar.

eketjall

Ny medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Mr B sa:
Jag stannar, och lyfter upp cykeln när jag kommer till trottoarkanter.
Jag klarar trottoarkanter höjdmässigt med pendlarcrossen, men fegar oftast med att ta ett hjul i taget. Får för mig att jag antingen kommer att hamna snett och vurpa eller träffa kanten lagom så bakfälgen viker sig.

daikai1

Medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Skulle säga att jag har höjden för trottoarkant, men längden blir för kort, fegar med hastigheten så bakhjulet landar precis innan det ska upp så vet inte om. det räknas ;)

Har för mig att kaninen klarade 25cm iallafall, oftast kastade han bort pinnen dock. Bild kommer senare ;)

Jolinwood

Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Har väldiga problem med att lära mig bunnyhoppandet. Men har en fråga till er som kan:
Hjälper det, när tekniken sitter, att öka rebounden på bakdämparen för att komma högre upp eller är det enbart "framkastandet av egen kroppsvikt" som ger lyft?

I övrigt en väldigt vacker teknik! Applåder till er som behärskar :)

71

Medlem
Hur hög är din bunnyhop?
En gång i tiden 1meter å 20 centimeter på höjden å 12 eller 13 personer på längden med en bema :-)

dnleriksson

Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?
SafeSurfer sa:
Det där var vackert, tack för klippet!
Tackar! Var faktiskt imponerad över hur lätt det var med ht! Har ju aldrig ägt någon förut. Har en mindre vacker film hemifrån med Enduron... Den var jättemycket svårare.

Henrik_E sa:
Det är väl bara att göra en Macaskillsk front flip om du inte får upp framhjulet.
Ja, förmodligen hade jag ju fixat det...
Dessutom var det nog rätt ofarligt att testa då traven garanterat vält om jag träffat med framhjulet. Var mer rädd att få den mellan hjulen! Jaja, måste ju ha något kvar till nästa gång också ?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer