Team Joda
Aktiv medlem
Knak i kassett
Cykeln har rullat ca 650mil och jag vet från förra året att bodyn har små hack i splinesen. Kanske det är den som håller på att ge upp?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kassetten är lös, växeln är lös, kedjan är sliten, hjulet sitter löst, vevarna har glapp och sitter löst.
Ja jag hade innan klippet snurrat bakåt så det man ser i klippet är när jag snurrar fram ett litet snäpp innan den får fäste med sin pawls. Knakljuden kommer när bodyn fått fäste med sina pawls. Jag kan inte se att kassetten rör sig överhuvudtaget när jag hör knaken.Det ser ju ut som om kassetten snurrar framåt ett hack eller två när hjulet står still. Jag skulle kolla på bodyns frihjulsmekanism (eng. pawls).
Visa bilaga 766926
Ja den har jag gjort! Men så är inte fallet denna gång.Ibland har det hänt, att man sista sekunderna innan man stiger av efter en runda omedvetet lägger i en växel. Ut ett varv och se om växelpaketet hoppar rätt!
Ja det låter faktiskt lite åt det hållet men inte lika högt. Jag ska i veckan ta av kassetten och kontrollera kassett samt bodyÄven om det inte syns, måste ju något röra sig rätt mycket när det låter…tycker ljudet mest påminner om när man håller in bakbromsen och trycker till på pedalen för att låsa ett kedjelås…gånger två då…