Knäskydd till barn

richardtenggren

Aktiv medlem
Knäskydd till barn
Hej!

Jag tänkte höra om erfarenheter om knäskydd för barn.
Har läst gott om Sweet Protection Light JR, men såg även Scott Softcon och att POC VPD finns i Pocito-utförande.
Vår dotter fyller 7 i sommar och är ca 130 cm lång.

Jag har tidigare själv haft Poc VPD, vill minnas att de gärna gled ner lite, i alla fall armbågsskydden?

Knäskydd till barn
Hej!

Jag tänkte höra om erfarenheter om knäskydd för barn.
Har läst gott om Sweet Protection Light JR, men såg även Scott Softcon och att POC VPD finns i Pocito-utförande.
Vår dotter fyller 7 i sommar och är ca 130 cm lång.

Jag har tidigare själv haft Poc VPD, vill minnas att de gärna gled ner lite, i alla fall armbågsskydden?
Jag köpte ett par Sweet Protection Light JR i storlek S till min son för ett år sedan. Han var då nyss fyllda 10. De har fungerat bra men nu tycker han att de börjar bli lite små och sitter för tight.
Innan det testade vi ett par Scott Softcon Junior i storlek S men de var för stora.

Jag upplevde dock Scott som betydligt bättre. Dels har de samma typ av mjukt skydd som många ryggskydd och knäskydd för vuxna (D3O). Skydden från Sweet skall enligt dem ha ett liknande typ av skydd men det känns betydligt tunnare. En annan fördel med Scott var att skyddet gick att ta ur för att enklare tvätta. Men som sagt, de skall ju passa också...
POC har jag ingen koll på men det är dags att byta de nu för små skydden från Sweet så uppdatera gärna om du köper dem ;)

Tillbaka
Topp