Köpråd Gravel

Köpråd Gravel
Hej!

Här kommer ännu en köprådstråd, jag har kikat igenom de andra jag sett men inte riktigt fått svar.
Jag är en glad, väldigt amatörig, amatör när det gäller landsväg, men gillar det mycket. Jag vill därför kunna cykla när det regnar eller på vintern, då jag inte vill använda landsvägshojen. Kommer troligtvis cykla lite blandat men mest någorlunda breda, inte allt för komplicerade eller skitiga skogsvägar och stigar, samt lite asfalt. Detta kan såklart ändra sig till mer avancerat om jag blir biten.
Jag söker efter en gravel för ca 8-15k, aluram. Vore fint med singelklinga, utrymme för 50mm-däck och typ shimano grx, singelklinga är jag dock inte helt säker på än. Är 166 cm så gissningsvis XS/S i storlek.
Är medveten om att det är en ganska lågt satt budget, kikar givetvis beggat också.
Har ni några bra tips? Tar tacksamt emot allt som finns från proffsen här.

Senast ändrad:
Köpråd Gravel
GRX och 50 mm känns tufft att få in under 15kkr.
Grizl AL fixar 50 mm men inte GRX och den billigaste landar på 17099 kr med rabattkod.

Köpråd Gravel
GRX och 50 mm känns tufft att få in under 15kkr.
Grizl AL fixar 50 mm men inte GRX och den billigaste landar på 17099 kr med rabattkod.
Tack för canyontipset, kikat på den tidigare men finns inte i min strl. Cues fungerar nog fint det med.
Ja, jag anar det också. Frågan är då om det är värt att öka lite eller om det går att få en vettig gravel, med lite andra spec, för lite mindre pengar. Har du några tankar om det?
Mina önskemål bygger på att människor jag sett på youtube säger att det är bra grejer att ha på en gravel.

Senast ändrad:
Köpråd Gravel
Tack för canyontipset, kikat på den tidigare men finns inte i min strl. Cues fungerar nog fint det med.
Ja, jag anar det också. Frågan är då om det är värt att öka lite eller om det går att få en vettig gravel, med lite andra spec, för lite mindre pengar. Har du några tankar om det?
Mina önskemål bygger på att människor jag sett på youtube säger att det är bra grejer att ha på en gravel.
Jag tycker det är värt att betala lite mer för GRX, däckutrymme och hydrauliska skivbromsar, men någonstans finns ju en gräns för vad som är tillräckligt, finns ju alltid en dyrare modell som kan väcka visst ha-begär. Men vill man t ex köra bikepacking/touring och kunna ställa cykeln obevakad utanför en affär kanske man inte heller vill ha alltför dyr/stöldbegärlig modell.

Köpråd Gravel
Jag tycker det är värt att betala lite mer för GRX, däckutrymme och hydrauliska skivbromsar, men någonstans finns ju en gräns för vad som är tillräckligt, finns ju alltid en dyrare modell som kan väcka visst ha-begär. Men vill man t ex köra bikepacking/touring och kunna ställa cykeln obevakad utanför en affär kanske man inte heller vill ha alltför dyr/stöldbegärlig modell.
Låter rimligt, tack för svar!

Tillbaka
Topp