Nollställa Garmin suggested workout? Klockan tycker jag övertränar och borde lufsa varje dag.
Jag har bytt upp mig från Fenix 3 till en begagnad Epix 2 (Typ Fenix 7). Klockan har en funktion med förslag på träningspass varje dag och säger även om den tycker att jag övertränat osv. Problemet är att den verkar tro att jag är en ännu värre soffpotatis än vad jag är. En helt normal MTBrunda på nån timme och jag övertränar. Förslag på träning brukar vara knappt löptempo i 30 minuter. Spelar ingen roll om jag kör pulsbaserat. Maxpuls osv är någorlunda rätt inställt.
Men första veckan jag hade klockan så hann jag knappt träna alls (jobb) och den enda träning jag gjorde var löpning i snö på diverse skoterspår (jäkligt långsamt men jobbigt). Kan det vara så att ”first impression lasts” dvs oavsett vad jag gör nu så tror klockan att jag är den där slöa gubben som kommer upp i 8 minuterstempo strax under maxpuls och tränar en gång i veckan. I så fall, får jag en ny chans om jag nollställer klockan eller är jag för evigt utdömd i Garmin Connect?
Men första veckan jag hade klockan så hann jag knappt träna alls (jobb) och den enda träning jag gjorde var löpning i snö på diverse skoterspår (jäkligt långsamt men jobbigt). Kan det vara så att ”first impression lasts” dvs oavsett vad jag gör nu så tror klockan att jag är den där slöa gubben som kommer upp i 8 minuterstempo strax under maxpuls och tränar en gång i veckan. I så fall, får jag en ny chans om jag nollställer klockan eller är jag för evigt utdömd i Garmin Connect?