Ny RockShox super deluxe ultimate trasig

Ja, men vill inte rota för mkt. Den är ju ny och har låtit från början. Ber nog @Preacher kolla på den, om nu inte butiken/märket jag köpte hojen av bara skickar en ny.

Skruva av luftburken och titta om nåt far runt är ju riskfritt och tar ingen tid heller så det kan du väl göra. Man blir ju nyfiken av sånt där ?.

Kan vara denna metallbricka som skramlar. Tryck den åt det hållet pilen pekar, sedan även O-ringen. O-ringen ska hålla den på plats, men har den flyttat på sig kan det skramla lite.
1661019385111.png

Kan vara denna metallbricka som skramlar. Tryck den åt det hållet pilen pekar, sedan även O-ringen. O-ringen ska hålla den på plats, men har den flyttat på sig kan det skramla lite.
Visa bilaga 575737
Trekstore kollade på den. Mycket riktigt är med största sannolikhet travelspacern som rasslar pga att o-ringen inte klarar att hålla den på plats.

O-ringen tycker kanske det är mycket att hålla plåtbiten på plats till höger och travelspacer på plats till vänster, eller ser jag fel?

Jag såg nog fel ja. (Dags för service)

EDIT. Lite mycket nu så tänkte inte på att bilden ovan inte är från den aktuella dämparen
1661172437120.png

Min gamla Super Deluxe lät så med.
Löste problemet med att knäcka min XL ram (som inte gick att ersätta pga C19) så jag fick skicka tillbaka allt.

Tillbaka
Topp