Nya gravelramar och 50 mm däckfrigång - kan någon förklara?

Vad behöver du så stora däck till? Jesus-gravel (cykla på vattnet)?
Men du har inte ens skägg (och sandaler har du tappat i Albanien) 😂
Jag måste kompensera för andra saker som är små🤣
Och du ska alltid cykla i floder och vattendrag så jag behöver nåt som flyter 😀

Sen en vacker dag kommer även du se ljuset, med breda däck OCH tubeless 😁

Hade det gått att få tag på Aris cyklar i Europa till en rimlig kostnad hade Shafer legat bra till, trots den fula böjen vid vevlagerhylsan.

Eller en Argon 18 Dark Matter
1768474483825.webp

57mm frigång. Och från Kanada.

Jag har beställt en BCF Gravel (deras nya Makadam), den ska ha 55mm frigång, får se i mars eller när det nu blir leverans vad som faktiskt går att klämma in i den. Jag kommer ändå inte köra med mer än 45mm till att börja med, får skaffa bredare fälgar först tror jag, men nöter ner de däcken som följer med cykeln först.

Om det inte står separata värden, kan man anta att frigång för däckbredd gäller både med och utan skärmar?

Av någon helsikes anledning har jag blivit intresserad av TB 2.1. 🤔 Men kör man/ni med Super Race eller Super Ground och varför just det? Försökte jämföra dem men kom inte på så mycket olikheter mellan dem.

Av någon helsikes anledning har jag blivit intresserad av TB 2.1. 🤔 Men kör man/ni med Super Race eller Super Ground och varför just det? Försökte jämföra dem men kom inte på så mycket olikheter mellan dem.
Super Race kommer bara med ljusa däcksidor. Därav valde jag Super Gound.

Fortsätter det såhär så har vi snart boost och 73mm vevlager som gravelstandard så det skall gå enklare för tillverkarna att klämma in jättesulora.

Fortsätter det såhär så har vi snart boost och 73mm vevlager som gravelstandard så det skall gå enklare för tillverkarna att klämma in jättesulora.

Lvg-boost och 73 mm vevlager på gravel finns ju redan.

Superboost och 32" är det som behövs tillsammans med 2,6" däck för att får riktigt bra rull.

Tillbaka
Topp