johan12345
Aktiv medlem
Nytt bakhjul för trail/enduro? (axel av och spricka i fälgen)
Dagens pass på Hagakullen slutade sådär och nu har bakhjulet pajat helt (axeln helt av och dessutom upptäckte jag en spricka i fälgen). Så läge för ett nytt hjul. Har aldrig behövt köpa nytt hjul till något annat än väldigt enkla mtb-hojar tidigare så har dålig koll på marknaden för trail/enduro hjul.
Frågan är ju vad jag ska ha. Det som sitter på nu är ett ganska enkelt hjul, Sunringle Duroc 30. Finns bla på Decathlon.
www.decathlon.se
Läser man recensionerna verkar det som om rätt många kört sönder det här hjulet så även om det är bra pris är jag väl inte supersugen på ett likadant till.
Kör stig, enduro och ibland dh. En del hopp och drop men inte dom värsta i parken.
Det jag söker är något prisvärt med följande spec (säg till om jag glömt ngt): 12x148 boost, 6 bolt, HG body, 29", 12 vxl, bredd minst 30 mm.
Vad finns för alternativ upp till säg 3.000? Går det att hitta något vettigt?
(Bifogar bilder på gamla hjulet)
Frågan är ju vad jag ska ha. Det som sitter på nu är ett ganska enkelt hjul, Sunringle Duroc 30. Finns bla på Decathlon.
Bakhjul MTB 29" dubbelbottnad fälg skivbroms boost 12x148 DUROC 30
För byte av bakhjul på en Rockrider-mountainbike för XC eller AM.
Läser man recensionerna verkar det som om rätt många kört sönder det här hjulet så även om det är bra pris är jag väl inte supersugen på ett likadant till.
Kör stig, enduro och ibland dh. En del hopp och drop men inte dom värsta i parken.
Det jag söker är något prisvärt med följande spec (säg till om jag glömt ngt): 12x148 boost, 6 bolt, HG body, 29", 12 vxl, bredd minst 30 mm.
Vad finns för alternativ upp till säg 3.000? Går det att hitta något vettigt?
(Bifogar bilder på gamla hjulet)