[OT] "Ikväll ska jag på konsert"-tråden

Bubblan

Ny medlem
Då jag utgår från att jag inte är den enda här på forumet med ett stort intresse för musik så tänkte jag dra igång ännu en OT-tråd.

Skriv ett inlägg om ni ska på konsert av något slag. Vem vet, tråden kanske dör av skabb inom några minuter, eller så lever den fortfarande när det är dags för Iron på Stadion till sommaren.

Jag börjar: Ikväll var det Marilyn Manson på Hovet. Karln visade sig vara bra mycket bättre live än vad jag hade trott. Humor hade han också. En annan sak som var roligt var att se att till och från stod nästan halva sittplats upp och tjoade och tjimmade utan att Mr. Manson kommit med någon dålig "everyone sitting down, stand the f*ck up...".

Bra skit helt enkelt.

Edit: Rubriken.

Senast redigerad av en moderator:

Stelben

Ny medlem
I Tisdags var jag på

The Black Crusade,

med Machine Head, Trivium, Dragonforce, Shadows Fall och Arch Enemy.

Arch Enemy och Machine Head klart bäst!

Trivium helt okej.

Shadows Fall sådär.

DragonForce kvällens största besvikelse, vilket pajigt band.

rback

Ny medlem
Inkommande torsdag är jag i Helsingfors med den äldre av mina pojkar.
Marilyn Manson är också där. Det är därför vi åker dit.

Han hör väl inte till dem jag normalt lyssnar på men so what. En konsert är inte fel.

Little Stereo

Ny medlem
Bubblan skrev: <Jag börjar: Ikväll var det Marilyn Manson på Hovet. Karln visade sig vara bra mycket bättre live än vad jag hade trott. Humor hade han också. En annan sak som var roligt var att se att till och från stod nästan halva sittplats upp och tjoade och tjimmade utan att Mr. Manson kommit med någon dålig "everyone sitting down, stand the f*ck up...".>
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Manson hade jag klarat mig utan, men jag hade gärna sett förbandet för visst var det dom sköna norrmännen från turbonegro ? :)

grondahl

Aktiv medlem
Yes. Man är antingen väldigt självsäker eller helt enkelt bara dum om man väljer Turbonegro som förband....

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------

> Manson hade jag klarat mig utan, men jag hade
> gärna sett förbandet för visst var det dom
> sköna norrmännen från turbonegro ? :)

Bubblan

Ny medlem
Själv kände jag precis tvärtom, så jag stannade hemma medans norrbaggarna levde runt på scen.

Little Stereo skrev:
> Manson hade jag klarat mig utan, men jag hade
> gärna sett förbandet för visst var det dom
> sköna norrmännen från turbonegro ? :)

Strand

Ny medlem
appropå koncert, Niel Young kommer ju till skandinavien och stannar enbart i Köenhamn, biljetter till hans koncert den 28de februari släpps i morrn. häng på låset.

Stellan

Ny medlem
Jag var på konsert i lördags i Armenien och det var ett lokalt band som jag aldrig har hört talats om som spelade. Det blev en del öl som jag kommer inte ihåg vad bandet hette och det gör nog inte så mycket med tanke på att bandet inte var bra...

I kväll så är det politiska tal inför valet i slutet av månaden på Lenins gamla torg i Yerevan. Det kommer även bli av lokal musik efteråt men jag har inte bestämt mig om jag ska dit. Temperaturen ligger på -10 så det är inte helt lockande...

/Stellan

Bubblan

Ny medlem
Monglo skrev:
> Den här vill jag gå på 14/6
>
> http://www.wheretheactionis.se/
>
> 860 riksdaler + fånig avgift. Buhu.

Vill gå? Hade det inte varit för att jag som tur var hade så pass mycket ölburkar att panta så att avgiften täcktes. Då hade jag sålt min kropp till både kända och okända för att få pengar till det där evenemanget.

Monglo

Aktiv medlem
Bubblan skrev:
> Monglo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Den här vill jag gå på 14/6
> >
> > http://www.wheretheactionis.se/
> >
> > 860 riksdaler + fånig avgift. Buhu.
>
>
> Vill gå? Hade det inte varit för att jag som tur
> var hade så pass mycket ölburkar att panta så
> att avgiften täcktes. Då hade jag sålt min
> kropp till både kända och okända för att få
> pengar till det där evenemanget.

Räckte burkarna till den fåniga avgiften eller till de 860 riskdalerna för själva biljetten? Många burkar blire...

welle

Ny medlem
Har redan biljetter till Bruce Springsteen i sommar och ska köpa biljetter till Metal Town imorn antar jag.. Så jävla värt och dra metal town nu när Danko Jones och Chris Cornell ska dit.. Även om de inte är speciellt metal.. Hmm.. :D

Bubblan

Ny medlem
Bruce är inte fy skam, Welle, inte alls. Danko Jones spelar även dom på Tyrol om några veckor, ska dit också. Gällande Metal Town så kanske vi kan skåla ihop med varsin öl? Jag såg Chris på Obaren för något år sedan, den bästa spelningen jag någonsin varit på.

Och Svaje, hittar du två extra biljetter så hojta till.

Gumae

Ny medlem
Jag var å såg Dropkick Murphys igår på Annexet. HELT SINNESSJUKT!!! Grym livemusik, underbar stämmning, några öl i kroppen, ett jäävla ös helt enkelt!! Kom hem utan röst, ett blått öga (var trångt längst fram), öm näsa (samma som innan), halvbakis, drypande i svett (luktade väldigt lite hallontårta..) och helt underbart lycklig! =D Stagedive, folk som partade på scen med bandet (!!) Var säkert runt 50-60 pers som tog sig upp på scenen och röjde med bandet de två sista låtarna. En av de bässta konserter jag vart på och då har jag vart på Hultsfred 2 år i rad =D

LET'S GO MURPHYS!!!!

Bubblan

Ny medlem
Adam7125 skrev:
> Haha, jag har 8st som inte är över.
>
>
> /Adam

Jag hörde att det var skottpeng på dig.

Svaje skrev:
Jo, Jag skall hojta så du hör utan att använda Happy! ;)

Mina öron skola vara vidöppna.

härko

Ny medlem
Coheed & Cambria den 9 på Debaser medis.. Tjoho! Och nog tänkte jag gå på Where the Action is också.. och förhoppningsvis Way Out West... Men mer om det längre fram.

Bubblan

Ny medlem
Live direkt från Hovet och Backstreet Boys. Grabbarna är så duktiga så, ha. Nu har jag inte tid med det här, snart är det dags för deras hit "The Call".

Backstreet's back ALRIGHT.

JLarsson

Aktiv medlem
Bubblan skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > BSB? WTF.
>
> Du anar inte vad du gick miste om.

Troligtvis inte.

Inte ikväll, men på lördag är det Egba på lokala hörnkrogen Sjöhästen!

mikko

Ny medlem
Jag håller med om att det var trångt längst fram på Dropkick Murphys, jag hade tänkt att vara vuxen och stå en bit längre bak men det sket sig efter en halv låt. Detta var den bästa av de tre konserter jag har sett med dom.

Bästa konsert någonsin?

Ministry på hultsfred (va det -96?)

Mikael

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer