Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ja det händer ju ibland. och ofta krånglar man i förstone till det.Jag gissar att det tar svängar in i en hel del återvändsgränder också.
Vad är din poäng?Om vi tar ordningstalen ex: Nionde, tionde, elfte...
Om vi skall spetsa till det lite! Skall vi då introducera följande: Nollonde?
Är ens "siffran" 0, ens ett tal? Jo araberna uppfann nollan. Men är inte nollan endast ett tecken för att åter upprepa entalen? Med decimaler i all oändlighet. I en talbas på 10, vilken vi har anammat. Ökar en nolla vikten med X10. Eller med decimal förminskar X10. Men enligt mening min mening betyder en isolerad nolla, nada och intet.
intressant inpass.Om vi tar ordningstalen ex: Nionde, tionde, elfte...
Om vi skall spetsa till det lite! Skall vi då introducera följande: Nollonde?
Är ens "siffran" 0, ens ett tal? Jo araberna uppfann nollan. Men är inte nollan endast ett tecken för att åter upprepa entalen? Med decimaler i all oändlighet. I en talbas på 10, vilken vi har anammat. Ökar en nolla vikten med X10. Eller med decimal förminskar X10. Men enligt mening min mening betyder en isolerad nolla, nada och intet.
Appropå på år och uttal, hur skulle ni säga år 1111?
Är du binär?Femton.
Klockan är inte ens åtta. Varannan vatten är mitt tips.Det enda trovärdiga svaret som finns ang Nollan. Är väl att människan har apterat och aktiverat en "TIMER" på vår planets överlevnad, som i allt snabbare takt räknar ner mot siffran NOLL!
Kanske har vi där den enda sanna "NOLLAN"!
i korea höll man tills 2023 på med ett liknande koncept. nyfödda sågs tidigare som ett år gamla när de föddes.Det finns väl inget år som kallas år noll (i vår tideräkning)? Efter 1 f.Kr. kom mig veterligen 1 e.Kr. Om det är rimligt eller inte kan man förstås diskutera, men jag tror att det är så räkningen funkar.
Skall man diskutera vår tideräkning, bör man ha i åtanke att det vi kallar år NOLL. Är ett trams som skapats av maktgalna dispoter! Vilkas tilltro i dagens vetenskap förtjänar trovärdighet med siffran Noll. Skulle det mao inte ha funnits någon tid innan år Noll!
Vad innebär år NOLL? Jesus födelse? En ny tid? Man häpnar!
Det här har Marko Lehtosalo rett ut en gång i tiden. Föredömligt klart och tydligt.Det finns väl inget år som kallas år noll (i vår tideräkning)? Efter 1 f.Kr. kom mig veterligen 1 e.Kr. Om det är rimligt eller inte kan man förstås diskutera, men jag tror att det är så räkningen funkar.
Nu är ju inte detta temat för tråden och du har själv skapat trådar som känns mer på det temat så kanske rimligare att ta diskussionen i någon av dessa?Jodå, man kan se positivt och hoppas förändringar, när det gäller människans påverkan på atmosfären.
Tyvärr finns inga tecken på att vi tar något som helst ansvar för vår ras som beteende.
När väntar vi Harmageddon? 100år. Kan den det bli längre till år NOLL. Förmodligen! Men vår roll som predator på planeten lär då förändras snabbt...
Kanske inte! Men nollorna kvarstår.
Men visst i sak har du rätt. ber om ursäkt för utsvävningarna på temat!
IE. Dubbelnollor är alltid nollor. Men om vi tar in dessa i värt språkbruk och ger dom "Titlar", så lär nollorna överleva oss alla!