Kneecap
Aktiv medlem
[OT] Någon som bytt fönster nyligen och vill dela lite priser
Känner Gustav (Rävjägarn) lite grand. Bra sida.
Tjena!
Gustav är en vän till mig också. Hans och Alfreds jobb är så beundransvärt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känner Gustav (Rävjägarn) lite grand. Bra sida.
Pratade med honom några ggr för ett antal år sedan i samband med ett reportage jag gjorde.Tjena!
Gustav är en vän till mig också. Hans och Alfreds jobb är så beundransvärt.
Pratade med honom några ggr för ett antal år sedan i samband med ett reportage jag gjorde.
Specificera ned till sista skruv vad som skall ingå! Särskilt om du inte har en förtroenderelation till utföraren.Tråkigt råd men: Ta in fler offerter. Du kan minst lika gärna kontakta en snickare som Mockfjärds återförsäljare. Var noga med vad som ska ingå (plåtar, eventuell återställning invändigt med lister osv).
Nu ska jag chocka igen och hålla med. På en perfekt marknad (dvs välinformerad) hade skojarna slagits ut eller tvingats anpassa sig. Men som det är nu känns det snarare som att de är i majoritet, det är svårt att hitta de bra och det blir ju en ond cirkel då många inte orkar leta runt eller ta in många offerter, och väljer skojarna. Det är ju ett ganska stort kunskapsunderläge iom att det verkligen är sällanköpsvaror/tjänster.
Nordiska Fönster tillverkar fortfarande fönster i trä, dvs de GÅR att underhålla.En lokal firma håller på med ett stort jobb hos mig, bland mycket annat att byta fönster. Två gubbar bytte 21 fönster på fyra dagar, inklusive att snygga till inomhusdelarna etc. Ställningen var redan på plats, men den tog mindre än en dag att bygga. Det är lite ålderstigna farbröder men fan vad det rör på sig när de sätter igång. Snyggt har det blivit också.
Tog in offerter från alla byggfirmor som hade ägare och kontor inom cykelavstånd från huset, många års historik av stabil ekonomi samt minst en positiv referens i bekantskapskretsen. Totalt tre stycken matchade kraven, två av dem svarade på förfrågningen. Diffade 20% på priset efter att ha noggrant sett till att det var samma innehåll i offerterna. Valde den billigaste och har inte ångrat mig än.
Edit: det var ju priset som var frågan.... 21 styck Elit-fönster i blandade storlekar kostade cirka 110tkr. Hantverkaren valde leverantören. Treglas och aluminium. Vad de tar för monteringen vet jag inte, det ingår i den stora blobben "arbete" med en massa annat.