Problem att uppdatera Wahoo Elemnt Bolt v2

Kaspar

Medlem
Någon annan som upplevt problem med att uppdatera sin Wahoo Elemnt Bolt V2 till senaste programvaran (WA53-16764) ?
Har WA51-16525 (släppt 5 dec -23) installerat nu och den vill inte hoppa igång med installationen av den nya programvaran.
Har testat både att "check for updates" via Wahoo datorn och att uppdatera via Elemnt appen, då den där visar att den nya uppdateringen finns att installera.
Men inget händer! Några tips hur man löser detta?

Inte med just den, men har haft problem nån gång att bolten tappat wifi-koppling. Den måste ju ha en egen wifikoppling inte bara kontakt med telefonen när uppdaterar. Du har säkert kollat det redan, men om inte..

Jag hade problem med det och för mig löstes det med att jag satte en kortare nyckel på WiFi-routern. Visade sig att Wahoo Elemnt Bolt V2 inte stödjer nycklar med 64 tecken.

Tack för svar!
Problemet låg i WiFi-kopplingen, har uppdaterat enheten här på hemma-nätverket tidigare men nu hade något hängt upp sig med anslutningen. Efter att jag tog bort och la till wifi på nytt så hittade den uppdateringen direkt.

Tillbaka
Topp