[Randonnée] 30 mil med start i Västerås 27/3

cerberos

Aktiv medlem
Precis som det låter, CK Distans officiella ACP-sanktionerade lopp som kvalificerar till diverse pärlor som Paris - Brest - Paris, 1001 Miglia mm. Skall du köra PBP 2011 är det dags att börja samla mil. För övrigt årets första 30-milare i Sverige!

Vädret och väglaget verkar bli som 20-milen 27/2 snö och kyla säkerligen tvättbrädeväg och modd..... mums!

Start och mål: Statoil 24t vid Hammarbyrampen
Starttid: 7.00 (Inte 7.05)

Stämpelkort och kartor (för er som inte ordnar en egen) delas ut 6.30-6.50 på Statoil

Sträckning: Fellingsbro, Grythyttan, Kopparberg, Skinnskatteberg och Rv 66 ner till Västerås. 66:an har fått mittvajrar men trafiken så dags på lördagen är mycket lindrig.

Länk till Ck Distans hemsida med info om loppet: http://www.ckdistans.se/forum/phpBB-2.0.20/phpBB2/viewtopic.php?t=220

Cyklister som kan tänkas lockas av detta:

cerberos kör
PeterT kör
schture, klok nog att låta kroppen bli frisk
kallegunnar, tyvärr andra åtaganden
Bigmollo, nope kör i Tumba.

Senast redigerad av en moderator:
Jag känner mig jättetunn och siktar på 20-milaren i Tumba istället. Men kan du göra nåt åt vädret så... ;)

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag känner mig jättetunn och siktar på
> 20-milaren i Tumba istället. Men kan du göra
> nåt åt vädret så... ;)

Det är bara olika nyanser av lidande. 20-milen i Tumba lär bli fartig och lite hetsig, hög puls och mycket syra- precis som du vill ha det..... Något att "prata med grabbarna om" Dessutom lär den bli välbesökt och Henrik och Åsas runda via Torö lär nog vara bedövande vacker.

I Västerås så blir det uslet väglag, pissblött och mer utdraget segdragande i vad många betecknar som riktigt eländiga förhållanden. Troligen dubbisar. Ett episkt lidande av mer utdragen karaktär som tar lika mycket på psyket som fysiken.

Hur du än gör blir det lidande bara av olika karaktär... fast i Västerås får du 10-extramil alldeles gratis ;)

Det är just de där 10 gratismilen som lockar, och självklart "Ett episkt lidande av mer utdragen karaktär som tar lika mycket på psyket som fysiken". Du borde jobba med marknadsföring. =D

bigmollo skrev:
> Det är just de där 10 gratismilen som lockar,
> och självklart "Ett episkt lidande av mer
> utdragen karaktär som tar lika mycket på psyket
> som fysiken". Du borde jobba med marknadsföring.
> =D

Äh smickrare där, målgruppen är ju rätt så liten och lättflörtad så..... :)

ballar inte vädret ur helt är jag med.....blir det sjukt dåligt vet i f...n om jag kommer
får ju vara lite måtta på sakerna har ju en liten bit att färdas för att ta mig dit upp
och det kommer ju trotts allt fler 30milare
men om vädret blir hyffsat så lär jag stå där uppe och förhoppningsvis kör jag inte fel på vägen upp denna gång
det är ju möte i stockholm dagen efter oxå

Jag blev kränkt igår av mina bihålor. Påbörjar en antibiotikakur idag. Räknar med att komma till start även om vädret är dåligt, inte storm och hagel, om nu inte cerberos kan fixa hytter till cyklarna förstås :-)

Klart ni skall med pojkar, nu är dessutom prognosen humanare 2-3 grader och mulet, tjohooooo! Veckan som kommer skall vara över nollan generellt så det som faller smälter. Det kommer att bli fin-fint :) Det går att köra solo men då pratar vi en helt annan dimension av tristress. Det måste ju finnas några att pladdra sönder, åtminstonde på fikastoppen. I det här sällskapet får jag ju ligga 25 meter bakom och skrika ;) Fast jag förstår att 20-milen lockar. Närmare och troligen anständigare förhållanden :) Blir jag solo kanske jag blir "tvungen" att köra i Tumba :)

Jag hoppas fortfarande, måste dock avakta till i morgon för att känna att det verkligen släpper i bihålorna. Bättre och bättre dag för dag... :-)

schture skrev:
> Jag hoppas fortfarande, måste dock avakta till i
> morgon för att känna att det verkligen släpper
> i bihålorna. Bättre och bättre dag för dag...
> :-)

Var försiktig med det där så du inte råkar illa ut. Jag har testat hjärtmuskelinflammation - rekommenderas ej. Är du tveksam så låt bli det blir fler tillfällen.

Ska vara försiktig. Det tar väl en 3-4 dagar innan penicillinet verkar också. Det jag får lägga i vågskålen också är 40-mila i Västerås den 10/4. Det är bara två veckor dit och den vill jag verkligen inte missa, ett 40 mil acp lopp är ju minimikravet för 1001Miglia.

schture skrev:
> Ska vara försiktig. Det tar väl en 3-4 dagar
> innan penicillinet verkar också. Det jag får
> lägga i vågskålen också är 40-mila i
> Västerås den 10/4. Det är bara två veckor dit
> och den vill jag verkligen inte missa, ett 40 mil
> acp lopp är ju minimikravet för 1001Miglia.

Vill inte skrämma upp dig, jag kan ha fel, men jag vill minnas att det är 60 mil som är minimi. Bäst att kolla så man inte missar något....

40-milaren i Västerås får du inte missa schture, den tänkte jag också köra. Tänkte vi kunde planera en massa bra bilder som du kan klippa in skoglings ansikte på. ;)

Det står faktiskt så här:

"To particepate at the 1001 miglia 2010 a rider must have had completed the Paris Brest Paris or 1001 miglia or LEL or MGM or a 600km or 400km in 2010"

Men enligt min plan ska jag köra 60-mila i Västerås 22/5 och då ska det väl vara klart :-)

cerberos skrev:
> Vill inte skrämma upp dig, jag kan ha fel, men
> jag vill minnas att det är 60 mil som är minimi.
> Bäst att kolla så man inte missar något....

Nej den får jag inte missa, speciellt inte om det ska planeras Skoglingbilder :-)

bigmollo skrev:
> 40-milaren i Västerås får du inte missa
> schture, den tänkte jag också köra. Tänkte vi
> kunde planera en massa bra bilder som du kan
> klippa in skoglings ansikte på. ;)

Det ska köras minst en 60-mila också och förhoppningsvis en 100-milare. Det skulle bara kännas mentalt skönt att få dubbla gröna prickar så man kan förbereda sig i lugn och ro, jag försöker inte fuska ;-)

JLarsson skrev:
> Det känns som ett hyfsat steg att gå från 40
> till 160 mil Schture. Försök köra en 100-milare
> också.

Oki-dok då är det ju lugnt :) Förresten ryktas det om racerföre och "värme" på 30-milen :) Det börjar likna glassrunda..... :)

He he, sist jag kollade var det någon minusgrad runt 7-tiden på morgonen. Några plus under dagen och risk för snö på kvällen. Dock ska det vara väldigt lite vind. Blir jag kry nog för start tar jag samma cykel som sist, har bara racer och 23mm som alternativ och det känns lite risky. Om Peter T rekar och säger racer kan jag ändra mig :-)

cerberos skrev:
> Oki-dok då är det ju lugnt :) Förresten ryktas
> det om racerföre och "värme" på 30-milen :) Det
> börjar likna glassrunda..... :)

Peter har inte valt hoj ännu men han verkade inte främmande för racer och han trodde på ok väder..... alltid något :)

Edit: Han rekommenderade dock skärmar eftersom det är en del smältvatten på vägarna.

Väderprognoserna ser allt bättre ut, någon plus på morgonen, växlande molnighet med goda solchanser på dagen med som mest sju grader! Det är ju nästan en besvikelse. Det episka lidandet verkar dessvärre uebli men de kan inte ta 10-bonusmil ifån oss i alla fall!

Det enda läskiga är om det är mycket smältvatten som är fruset på morgonen och fryser till igen lagom till de 10-bonusmilen i mörkret :-)

hmm ser lite rökt ut för min del pga att jag måste ställa upp lite för mammsen
blir en 20milare i Nässjö istället ligger lite närmare och tyvärr blir det inget Stockholm på sö.......så enkelt det vore att bara ha sig själv att tänka på, men så är inte världen funtad :(
nåväl oavsett sträcka kör hårt!!!!

Det var synd kallegunnar, du är ju alltid ett pålitligt lok att ha med ;-) Ta hand om morsan och ha en trevlig tur i Nässjö.

cerberos skrev:
> Tråkigt men det finns annat än cykling, har jag
> hört :)

Som vadå? Ge ETT bra exempel, som inte innebär att dricka vin för det trumfar allt.

bigmollo skrev:
> cerberos skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tråkigt men det finns annat än cykling, har
> jag
> > hört :)
>
>
> Som vadå? Ge ETT bra exempel, som inte innebär
> att dricka vin för det trumfar allt.

Sex?, ja efter vin då såklart, Belgiskt öl kanske kommer mellan också då men.... ja, hrm...

Det kommer nog bli åka av på lördag också. Verkar som Peter plus någon till kommer så 3-4 personer kan det bli en riktigt tight klunga...

Ni blir 3 om jag inte kan komma. Just nu känns det 50-50, fortfarande lite tjock i näsan och ett lätt övertryck i kindtänderna.

Ahh, 3-4 grader moln, kanske regn och sannolikt tre i klungan.... mullimull!

Då är bara frågan, racer eller gamla MTB:n med dubbisar.....

Hoppas du blir ok men riskera inte något.

Tyvärr måste jag ställa in, känner mig fortfarande inte bra. Av en tillfällighet pratade jag idag kort med en elitcyklist som avrådde mig från att köra om jag inte är helt ok och fortfarande äter penicillin, speciellt också när det är så pass långt som 30 mil. Jag är ledsen grabbar, satsar nu på att komma i form till 40-mila. Även kränkarfredan' är osäker.

schture skrev:
> Tyvärr måste jag ställa in, känner mig
> fortfarande inte bra. Av en tillfällighet pratade
> jag idag kort med en elitcyklist som avrådde mig
> från att köra om jag inte är helt ok och
> fortfarande äter penicillin, speciellt också
> när det är så pass långt som 30 mil. Jag är
> ledsen grabbar, satsar nu på att komma i form
> till 40-mila. Även kränkarfredan' är osäker.

Tråkigt att höra men ett klokt val. Jepp vi syns på 40-milen om inte annat. Krya på dig!

Ha så skoj imorgon. Här i Hässelby värms det med rödvin, som förr i tiden. Perfekt läge att avsluta en vit period.

Schture, vi ses på 40-milaren. Då ska jag och Reimert snacka sönder öronen på dig. :)
/J

Det låter bra. Just nu är schture inte så glad, hade sett fram emot den här 30-mila rundan :-(

bigmollo skrev:
> Ha så skoj imorgon. Här i Hässelby värms det
> med rödvin, som förr i tiden. Perfekt läge att
> avsluta en vit period.
>
> Schture, vi ses på 40-milaren. Då ska jag och
> Reimert snacka sönder öronen på dig. :)
> /J

bigmollo skrev:

> Schture, vi ses på 40-milaren. Då ska jag och
> Reimert snacka sönder öronen på dig. :)
> /J

Skönt. Då slipper ni snacka sönder mina öron.

Tack för lyckönskinigarna. Jag kör Gammel-MTB:n med dubb och skärmar säkerligen överdrivet, det skall bli snöblandat regn.... påstår de.... :) Peter kör sin Bad Boy... Jonas vet jag inte men troligen MTB därockså....

Jag kör Mauro och entrecôte som laddning. Skall upp 4.00 i morgon kör vid 5-tiden hemifrån för att vara i Västerås typ 6.30..... Ska bara laga punkan på bakdäcket så är jag redo.

Tjoho!

en trevlig runda med tre glada cyklister. Det blev Jonas, Peter och undertecknad. En del regn och inledningsvis snäll medvind. Vi låg och kryssade i 35-40km/h delar av sträckan mellan Köping och Fellingsbro. När vi sedan vände upp i vind när vi närmade oss Grythyttan (där vi stämplade och fyllde på depåerna, jag drack en liter blåbärssopppa) och backarna där blev det lite tyngre. Vi käkade middag i Kopparberg på en Pizzeria. Medan vi var inne kom en riktig störtskur. Vi valde att ta en påtår och avvakta lite. Vi hade tur och regnet upphörde och vi hade hjälp av de riktigt trevliga elementen på pizzerian och kunde fortsätta i varma och våta eller rätt så torra persedlar! Det var dock mycket dimma och fukt hela resan så trots att det inte regnade så blev man blöt sakta men säkert. Vi kom till Skinnskatteberg rätt sent 19? och käkade en extra middag där kylan krävde energi. De sista 6 milen till Västerås avtog vinden och kom i fördelaktigare riktning så vi kunde mosa på rätt bra. Vi måste snittat 30+ sista biten. Vi kom till Statoil Hammarbyrampen strax innan kl 22. Så 15 timmar på vägen varav ca 11 på cykeln resten fikade vi bort. Rullsnitt ca 27km/h och ca 1800 höjdmeter. Med tjurig vind kyla och regn är det väl skapligt.

Lite lustigt så hade jag inte ett dugg nytta av mina 26" Nokian extreme 294:or förrän sista kilometern då det börja fryssa på, tempen låg på nollan. Snittempen över dagen var ca 2grader. Lite lustig säsong dubbat och knickers :)

Peter körde sin Bad Boy med anständigt mönstarde däck. Jonas körde cross och kunde göra förtjänstfulla förningar. Själv mosade jag runt på gammel-MTB:n med dubbat - inte så smart.... men jag tror faktiskt inte jag sinkade oss så mycket :)

PÅ det hela taget en mysig runda, fast det episka lidandet uteblev nog tyvärr? Fast man frös ju som en hund efter varje stopp och mina lår var rätt stumma stundom... och ja just det jag skall byta sadel på MTB:n - den fungerar inte på långrundor....

Tillbaka
Topp