Rockshox Revelation med charger 2.1 vs. Fox 34 Rythm en ska bort

Frippe99

Aktiv medlem
Lyckades snubbla över en ny cykel som fanns i lager som ska ersätta min gamla frågan är vilken gaffel jag ska ha kvar ? så en uppgraderad Revelation med charger 2.1 eller en Fox 34 Rythm. Båda gafflarna har 140mm slag 44mm samt 42mm offset samt är av årsmodell 2021.

Jag har cyklat på båda och tycker båda är bra. Har inte vägt Fox’en men antar att den kanske är lite lättare. Så vad säger ni?

En Revelation med Charger 2.1 är en Pike Ultimate, förutom nya tätningar. Jag antar att den har Debonair. Den är klart bättre en enklaste Fox 34 modell och dessutom mycket styvare.

har läst att folk haft problem med 2.1 chargern pga för hård dämpning. Så prova båda skulle jag säga :)

Monterat Revelation gaffeln nu på nya cykeln och inväntar nya adapters till bromsoken samt lite bättre väder för att testa, upplevde Chargern som ngt hårdare än gamla MoCo'n på gamla hojen men så mycket mer följsam i stöket. Finns säkert mycket att vinna på tuning också. Efter en snabb vägning så väger faktiskt Revelation gaffeln 100g mindre än Fox'en (dock inte avgörande).

Tillbaka
Topp