[RR] Kall sjöbuse i norra Finland
Den är inte riktigt dagsfärsk eller jätteaktuellt denna här RR:n, men med tentavecka (som för min del precis är avslutad) och rådande väderlek, tänkte jag att jag kunde bjuda på en liten kort RR från förr. Närmare bestämt min praktikperiod till sjöss tidigt förra året (jan-mars 2016). Återanknyter direkt till del #1 som finns att läsa i den här tråden:
https://happyride.se/forum/read.php/1/2950977/2950977#msg-2950977
Nåja, rakt på sak, här kommer en bunt oredigerade bilder från ett kallt och snöigt Oulo (Uleåborg):
Februari, nu ändå inte fullt så kallt som när vi var där i januari (se bild nedan). Behagligt att slippa bryta all is själva, det låter ju nåt så inni-bubblarns!
(Från januari, på väg in i -27 och lagom vind, och isrännan på in mot Oulo bokstavligt ångar. Till vänster i bild syns molnformationen från Stora Ensos pappersbruk - vår huvudkund)
Sugen på ett dopp?
Inte världens största hamn.
Jaha, hur ska det här sluta? Biltematralla med nära-på-slicks och isgata (+ någon typ av filippinsk lagning av lampa).
Ja men det är bra att veta! Nu ska här förbrännas.
Min praktikkollega tillika radarpartner (höh) är laddad och på G.
Här får man tydligen låsa in sin jycke när man ska shoppa loss. Ris eller ros?
Oj det gick fort, redan på väg tillbaka från Prisma?
Kollegan tydligt nöjd med nya glajjorna!
Man kan väl ändå få försöka passa på att ha lite roligt i snön också?
Back to rock the boat.
// Erik
https://happyride.se/forum/read.php/1/2950977/2950977#msg-2950977
Nåja, rakt på sak, här kommer en bunt oredigerade bilder från ett kallt och snöigt Oulo (Uleåborg):
Februari, nu ändå inte fullt så kallt som när vi var där i januari (se bild nedan). Behagligt att slippa bryta all is själva, det låter ju nåt så inni-bubblarns!
(Från januari, på väg in i -27 och lagom vind, och isrännan på in mot Oulo bokstavligt ångar. Till vänster i bild syns molnformationen från Stora Ensos pappersbruk - vår huvudkund)
Sugen på ett dopp?
Inte världens största hamn.
Jaha, hur ska det här sluta? Biltematralla med nära-på-slicks och isgata (+ någon typ av filippinsk lagning av lampa).
Ja men det är bra att veta! Nu ska här förbrännas.
Min praktikkollega tillika radarpartner (höh) är laddad och på G.
Här får man tydligen låsa in sin jycke när man ska shoppa loss. Ris eller ros?
Oj det gick fort, redan på väg tillbaka från Prisma?
Kollegan tydligt nöjd med nya glajjorna!
Man kan väl ändå få försöka passa på att ha lite roligt i snön också?
Back to rock the boat.
// Erik