[RR] Rookie-Ötzi i JBP (DH med nybörjare)

Ähh.... Ju äldre man blir ju mindre behövs för att det ska kittla till :sneaky:
För egen del är jag nog snart nere på att det räcker med att rulla nerför en grässlänt...

Måste jag uppsöka vårdinrättning efter det lär jag nog ha förtjänat ödet :LOL:
Personligen räcker det efter en vurpa med en lite kraftigare kurva i en, inte nödvändigtvis speciellt brant, utförsbacke på en perfekt asfalterad väg för att min hjärna ska tilta. Får se om jag kan vänja mig av med det ...

Nu ska vi inte vara så. Att maxa i Barbro efter egen förmåga kan de flesta göra. Det är också kul. Man får bra med påslag bara av fart, pump och kurvor. Det är ingen större fara så länge man inte väljer för svårt eller måste hoppa. Rätt mycket kan relateras till utförsåkning på skidor.

Nu ska vi inte vara så. Att maxa i Barbro efter egen förmåga kan de flesta göra. Det är också kul. Man får bra med påslag bara av fart, pump och kurvor. Det är ingen större fara så länge man inte väljer för svårt eller måste hoppa. Rätt mycket kan relateras till utförsåkning på skidor.
Det sista funkar dåligt som argument för en som anser att skidor=längdskidor och aldrig stått på ett par utförsåkningsskidor.

Jag ska inte spela så mycket f*tb*ll i år. Funderar på att gå igenom den Nukeproof Scalp jag har och satsa lite mer på Gubb-DH light. Om inte annat kanske någon annan får inspiration att sätta igång. Tråden dök upp i relaterade trådar och någon nytillkommen kanske har utbyte av den? Jag har inte blivit bättre, men jag har mer koll på vad som är lämpligt för mig. Det är i alla fall rasande kul när man väl gör det. Varje gång tänker man att man borde köra mer regelbundet.
Kör gärna lite gubb-dh med dig, Hasse!! ?

Asfalt är väldigt hårt :(
Jo. Dock gäller detsamma en del andra saker, typ sten, cykel, träd, etc. som jag gissar man kan landa på i en DH-bana. Och är man klantig är min gissning att det är större risk att dra omkull i en DH-bana än på en asfaltsväg.

Inser att jag låter negativ och i viss mening är jag väl också det. Det är dock enbart för egen del. Hur andra vill värdera glädje av att åka DH kontra ev. risker och andra aspekter är deras sak. I alla fall så länge inte "oskyldiga" utsätts för fara. Att försöka att inte utsätta "oskyldiga" för fara är ju dock en rätt bra allmän tumregel.

Tillbaka
Topp