Ta till flaskan! - vad har du i flaskstället?

glitch

Aktiv medlem
Sumpade ena flaskan häromdagen så nu behöver jag två nya för att kunna köra matchade flaskor.
Skulle gärna ha några som ser rätt nätta ut men rymmer mycket. Har en från R2 som man fick med gratis nån gång som rymmer typ 620mm men som är relativt kort.
Dels är långa flaskor fult och dels ska dem kunna flyttas mellan racern och mtb som har trångt med plats så fullstor ryms inte bra.
Ska funka mot de flesta ramfärgerna så gärna clean design utan en massa färg och mönster.

Vad kör du? Visa ditt flaskställ med flaska!

Spacekitty

Aktiv medlem
S-works Zee cage II + den lilla Rapha mörkgrå transparenta flaska som rymmer strax över 600 ml.

Det måste gå att se mängden kvar i en flaska utan att öppna den, så alltid transparent.

Bild när jag är hemma från gymmet igen.

Senast ändrad:

Jensen

Aktiv medlem
Specialized zee cage II och gamla camelback podium flaskorna. dock hört att de ändrat form så vet inte hur de nya passar. Men gillar pipen på dem.

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
På racern Elite fly transparent grå. Har både 550 och 750. Har bara ett ställ monterat normalt och tar med en liten eller stor flaska beroende på.

Sen har man väl en trave flaskor stående. Blir något annat ibland. På MTBn var det bara Toppeaks 550ml som passade, allt annat var för högt.

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
Spacekitty kan du mäta höjden på dina Rapha? Samma på Purist om du orkar Lunda :)

skier

Aktiv medlem
Elite fly är lägst och lättast på marknaden vad jag vet för 750ml flaskor. Kör dem på min heldämpade för att få plats med två.

Freddie L

Aktiv medlem
Happys förstås. Har även Cyclecomponents flaskor kvar, slitna men ändå fräscha. Körs alltid i maskin. Dessa har samma form, sitter i mina Ribcage och alla andra hållare. Tror även Toppeak kommer från samma fabrik.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Elite Custom färg hållare med TacX flaskor i stilren design

Velocipeden

Aktiv medlem
Jag kör podium och den hårda genomskinliga camelback med lock över pipen. Trist med leran i podium korken och trist med skramlet från den hårda annars nöjd.

Jag försöker mig på en liten trådkapning också. Jag har nu knäckt mitt andra ställ, vad kör ni för sidmatade ställ som håller för ett trottoarkantshopp?

qma

Aktiv medlem
Jag köpte en sån där ww-flaska elite fly MTB och den är väl ok men otroligt tunn och flimsig - ser lite mosad ut när den sitter i Lezyne side load secure stället trots full och stängd.

Peth

Aktiv medlem
För att komplettera lite: Tacx Shiva, den lilla modellen, rymmer Ca 62 cl och är 21 cm hög. Flaskan finns i 16 olika färger och locket finns i 19 färger – borde gå bra att färgmatcha med cykel/strumpor etc (vilket ju inte på något sätt är oviktigt).

Sam00

Aktiv medlem
Den här skulle vara snygg om man har rosa detaljer på cykeln. Jag har rosa RS dekaler på gaffeln och tänkte beställa rosa ESI endcaps och en sån här flaska kanske.
Screenshot_20200607-111313_Samsung Internet.jpg

Spacekitty

Aktiv medlem
Den här skulle vara snygg om man har rosa detaljer på cykeln. Jag har rosa RS dekaler på gaffeln och tänkte beställa rosa ESI endcaps och en sån här flaska kanske.
Svarta flaskor absolut bäst. Bäst på att dölja smuts inuti. Du ser inte svartmöglet som bildats i den pga slarvat med rengöring efter att haft energidricka i den, syns inte ens om du lyser ner i den.

BuTTuS

Aktiv medlem
Allebikes genomskinliga flaskor som kostar typ ingenting:

A29A44A8-DA72-4D3F-A044-92EBE7E67FDA.jpeg

Sen vete tusan hur det här har gått till, men inga jag använder för de luktar så illa 😊

3696A787-B9C0-47FD-AC42-C4D2F329425E.jpeg

niklaws

Medlem
Specialized Purist i Umaras design. Zeecage är givet i skogen

Edit: Genomskinlig är ett måste

Sam00

Aktiv medlem
Allebikes genomskinliga flaskor som kostar typ ingenting:

Visa bilaga 422206

Sen vete tusan hur det här har gått till, men inga jag använder för de luktar så illa 😊

Visa bilaga 422207
De där R2 flaskorna passar nog till allt.🙂

CBrandel

Aktiv medlem
Kör endast purist flaskor, Umara som @niklaws. Rekommenderas, mitt vatten har aldrig smakat plast.

Tar gärna råd på något bra flaskställ, då det jag har nu repar flaskorna så jävligt...

Någon som provat biltemas i plast?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Purist-flaskor för mig med. Lite aha-upplevelse, de har lyckats produktutveckla något som kändes färdigt. Lätt att dricka ur, perfekt motstånd när man klämmer på flaskan, funkar att diska i maskin.

Värst var när jag hade en stor Zefal-flaska under veckolång cykling i Italien, vattnet smakade popcorn..

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
01E39373-82CB-42DE-BDE3-CBE367EB5CD8.jpeg

Fick lov att göra flaskbyte då min ena elite fly fick ett hål i botten, Fabric gripper bottle blev det. Bra flöde, lätt att öppna och stänga, lätt att ta isär pipen, greppyta på övre delen, maskindiskbar. 69g och rymmer 600ml. Kan varmt rekommendera dessa!

borano20

Aktiv medlem
Visa bilaga 429160
Fick lov att göra flaskbyte då min ena elite fly fick ett hål i botten, Fabric gripper bottle blev det. Bra flöde, lätt att öppna och stänga, lätt att ta isär pipen, greppyta på övre delen, maskindiskbar. 69g och rymmer 600ml. Kan varmt rekommendera dessa!
Hej.. Bästa flaskan! Extremt bra flöde. mvh borano20

borano20

Aktiv medlem
En vuxen man som inte klarar några timmars fysisk aktivitet utan gå med nappflaska är inte mycket ha med sig i en eldstrid. På tal om olika bakgrund och referensram...
Hej.. Cyklat hela livet, seriöst sen 1985. Läst och sett en hel del. Förklara för mig, och troligen andra också, vad "eldstrid" har med cykelsporten att göra, tack. mvh borano20

Bobslob22

Aktiv medlem
Att det är märkligt vad mkt vatten folk bälgar i sig på sina cykelturer. Referensen var tagen från att fysisk aktivitet går genomföra utan nappflaska.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer