Test pilot ESS GBG diy carbon banshee

Magnus.Bovall

Aktiv medlem
Funderar på att försöka hitta någon duktig chaufför som skulle kunna tänka att köra endurot i gbg om 2 veckor på min cykel.
Helst någon som som då har rutin så att man kan få ett vettigt utlåtanden
gärna då någon som själv åker 650b så att denne kan åka på egna hjul dock.
Jag själv tänkte då bara vara på plats och fota och filma.
Helst vill jag hitta någon som åker på en riktigt bra ram själv så.
Någon som känner sig manad eller vet någon lämplig.
Nu är ju specen cykeln inte det värsta men vissa delar skulle ev kunna flyttas över men det får bli en senare diskution
Jag själv mäter 187cm
Och ramen är L-XL typ
/M

Senast ändrad:
Tror ingen vågar, rädda att råka repa ett stycke happyhistoria, ungefär som att PiPPiW skulle låna ut Olga.

Det finns väl två sidor:
1) Någon som är duktig vill inte riskera sin chans till en bra placering genom att köra på en hoj de inte kört på tidigare och kanske inte fullt ut litar på.
2) ingen vill köra sönder happyhistoria.

Äsch va fasen repig är den redan.
Nä det e klart inge kul att bryta pga haveri.
Men jag tror nog inte det är så troligt att den skall bryta i hop.
Känns stabil så här långt men men vi får väll se om någon vågar Testa.. men det är klart inge kul om man inser att sin köpe ram för 30000 känns sämre än nått hemmabyggt;-)
Skämt o sido det hade varit bra och få lite feed back innan nästa byggen skall påbörjas.
/M

Jag tror att du har större chans att få feedback om du bara lånar ut den till någon duktig cyklist som hojar mkt. Utanför tävlingen alltså. Eller alltså inte under tävlingen, då vill nog folk vara ganska säkra på sitt material. Det handlar nog inte jättemkt om att de är rädda för att den ska haverera utan för att man inte vill sätta sig på en ny cykel man aldrig kört tidigare och göra en tävling.

Jo det är klart.så jag är öppen för förslag.
Cykeln kan självklart lämnas över så tidigt som ev vedebörande önskar så denne hinner vänja sig. Hade dock varit kul om det kunde bli under tävling.
/M

Låter lite intressant.. Vill inte riskera tävlingen egentligen, men om du tror att cykeln håller så verkar det intressant. Kör en Giant Reign 27,5 i dagsläget och cyklar la skapligt!

Jag kan ju inte garantera att den inte går sönder men jag har kört så hårt jag kan och vågar på den sedan ifjol nu och den är hel ännu.
Anser du dig själv kapabel att kunna ge relevant feedback.
Hur länge har du cyklat
Och på vilka cyklar.
Var i resultaten brukar du hammna.
/M

Senast ändrad:
Var med och kör racet istället och låt Jon Lindgren testa den, han ingår nog i tävlingsledningen. Han kan ge feedback om någon.

Mr K sa:
Var med och kör racet istället och låt Jon Lindgren testa den, han ingår nog i tävlingsledningen. Han kan ge feedback om någon.

Min första tanke var oxå att låta Jon sladda runt på den men han lär nog inte tävla, åtminstone gjorde han det inte på förra årets race i gbg. Oavsett så lär han kunna ge dig lite skön feedback?

Ok har dock ingen aning om vem Jon är
Tänkte faktiskt inte rejsa i götet tanken var att åka och kolla och ta med grabbarna så dom kunde få kolla.
/M

http://www.jonlindgren.se/

http://www.swebikers.se/video/20564/

http://www.vitalmtb.com/photos/member/Spring-G-teborg,3465/Jon-Lindgren,31873/Johan,10085
JonLindgren.jpg

Tillbaka
Topp