martinmalmberg
Aktiv medlem
Tips önskas angående trail/ xc hjälm för avångt huvud.
Hej är på jakt efter ny hjälm efter att ha chraschat min Bell Sixer, som sitter skönt men inte ultimat, behöver spänna åt hårt för att den inte ska sitta löst och vobla runt vid hopp och liknande.
Har avlångt huvud och jag upplever det som att många hjälmar sitter högt på huvudet som att toppen av skallen bottnar i hjälmen och den inte kommer ner tillräckligt djupt samt glappar på sidorna.
Har nu provat förutom Bell sixer:
Bell super air spherical medium och large.
Giro Merit spherical medium.
Poc tectal medium.
Av dessa tycker jag att Giron sitter stadigast men inte särskilt skönt, skulle önska att den satt lixom djupare på huvudet.
Ja tar tacksamt emot tips om det är någon som har erfarenhet eller sitter på kunskapen om vilka hjälmar som passar bra på utifrån vad jag beskriver .
Har avlångt huvud och jag upplever det som att många hjälmar sitter högt på huvudet som att toppen av skallen bottnar i hjälmen och den inte kommer ner tillräckligt djupt samt glappar på sidorna.
Har nu provat förutom Bell sixer:
Bell super air spherical medium och large.
Giro Merit spherical medium.
Poc tectal medium.
Av dessa tycker jag att Giron sitter stadigast men inte särskilt skönt, skulle önska att den satt lixom djupare på huvudet.
Ja tar tacksamt emot tips om det är någon som har erfarenhet eller sitter på kunskapen om vilka hjälmar som passar bra på utifrån vad jag beskriver .