Vad hände med Kanis Action Center?

KAC var ett DH-ställe med ganska spektakulära stunt-byggen. Bland annat en enorm wallride på en stor, lätt sluttande, bergvägg. Inrun gick in någonstans mitt på, säg 3m upp i luften, och därifrån fanns en kick uppåt. Duktiga cyklister kunde ligga uppskattningsvis 6m upp och köra säkert 8-10m på väggen. Awsome! Det var även NS-byggnationer av olika slag och stället blev något sorts officiellt Kona-ställe om jag inte minns fel.

Säkert fanns där massa naturliga utförslöpor också men de har jag inte samma minnen av att ha sett, kanske för att de inte var lika unika eller fotogeniska.

En liten uppdatering!
Jag var på plats och utforskade lite i helgen. Liften var givetvis inte igång så det var bara att trampa upp. Skulle ju inte fungera med DH-CYKELN..
Från toppen så hittade vi en Stig till vänster som bitvis var cyklingsbar.
4E3F24FD-1276-447C-A77B-D8748296A7C0.jpeg

Tio år tar ut sin rätt på de träfeaures som fanns kvar. De var delvis söderruttna.
D72A88D6-4113-4AAB-A3A5-A17270A72138.jpeg

EE5C3861-E1A6-4622-AC75-A58DDCFE010A.jpeg

Halvvägs ner så låg det en massa riven bråte i skogen.
5555C7F9-4212-4EED-B01F-C1A864A86C63.jpeg

I nedre delen av backen var den en hel del stora berms. De var övervuxna med mossa och en hade t.o.m. blivit berikad med en del mindre träd.
Riktigt brutalt brant på sina ställen och något drop på ca 150cm som det blev att klättra nedför med hardtailen i händerna..
Det var jättefin häll-cykling på baksidan av berget.

Bengt-re sa:
Rattnalle sa:
Det här är förresten väldigt likt reaktionen man får från vissa som bor innanför tullarna om man råkar kalla Vallentuna för en del av Stockholm, till och med om man explicit skriver Stor-Stockholm.

Lappland börjar vid wennergren center och skåne vid södertälje. Det är sedan gammalt.

Lapplands Väsby?

Tillbaka
Topp