Värt att renovera äldre budget mtb för att sälja ?

sebastian_nurmela

Aktiv medlem
Lämnade in en äldre budget giant 29” hos polisen och fick hämta ut den i veckan. Den är för stor för mig, så tänkte sälja den, dock så har den ju antagligen en del renoverings behov. Allt är giant brandat. Det jag misstänker som krävs är byta alla vajrar/höljen, gå igenom lager, byta belägg och möjligtvis gå igenom gaffeln också. Så förutom tiden tillkommer det ju lite delar.
Frågan om det är värt det? Kommer ev värdeökning motsvara material/jobb, eller blir det en ren förlust affär? Lär ta några timmar misstänker jag.

Har du kollat vad priset är på en likadan/liknande hoj om det ligger någon sådan ute till salu?
Gör en liten shoppinglista på saker som behöver bytas och kolla vad priset för inköpet landar på.
Om det är en väldigt billig fram är det inte helt säkert att det finns så mycket att serva.

Svaret är nog nej.

Äldre begagnad budget hardtail är inte mera än ett par tusenlappar. Får en ny runt 6-7000kr från tysken.

Se det som en hobby. Det är ett trevligt pyssel, framför kvälls-TV:n? Bra sätt att omplacera delar man själv varken vill ha eller bara kasta. Svårt att tjäna stora pengar begagnat, med konkurrens från billigkedjor.

Tillbaka
Topp