Visa din misär! del 2

Visa din misär! del 2
Som jag alltid sagt - uppförsbackar är mkt bättre än utförsbackar. ?

Hoppas läkningen fortsatt går bra också. Såg ärligt talat inte helt skönt ut.
Läkningen ser ur att gå bra tack.
Har tagit antibiotika under tiden nu så det ska nog ordna sig ?
Men man blev inte så gullig i magen av den kuren ...... allt man äter förvandlas till vatten...pillren var stora som ubåtar ?

Visa din misär! del 2
Aj! Fick du förklara ditt problem på akuten eller åkte du VIP?
Jag åkte inte in direkt utan dagen efter.
Vägrar sitta på SÖS en fredag kväll ?
Men det läker fint ?
20221126_225931.jpg

Visa din misär! del 2
Jo, jag ska kolla runt lite. Priset var från märkesverkstad, och bilen har rullat 20000 mil, så tänker försöka undvika att kosta på fancy märkesdelar.
Det är inte ens så enkelt som märkesdelar/icke märkesdelar.
Beroende på fel så går det ofta att laga saker isf att byta hela enheter som märkesverkstäder gör.
Folk i gemen köper det mesta och bara betalar för att dom tror att dom måste mtp garanti osv

Visa din misär! del 2
En lampa i bilen informerar att motorn behöver repareras = 27 718 kr. Inga julklappar till barnen i år.
Du är uppenbarligen inte i marknadsföringsbranchen. Korrekt paketering av budskapet är förstås att barnen även nästa år kommer att ha ”tillgång till en transportlösning i världsklass med vänlig servicepersonal. Värde: 1500 kronor/månad.” Om ungarna inte uppskattar en julklapp till ett värde av 18000 kronor behöver de lära sig pengars värde och de kan få ngn ordinär tråkig julklapp i utbyte mot att de tar verkstadsräkningen.

Visa din misär! del 2
I helgen fick jag någon smärta i höger lår, strax ovanför knäet och liksom på inre delen av ovansidan (svårt att beskriva). Känns som någon muskelsmärta. Det började med lite känningar under söndagen men slog till som värst igår när jag var ute och gick, just då i en nedförsbacke. Inte så skarp men stark och väldigt lokaliserad, lite längsgåande.

Det gick dock över efter 2-3 timmar och jag kände inget på kvällen eller imorse.
På väg till jobbet kom det dock tillbaka efter en 9-10 km cykling. Jag körde lugnt så ingen direkt hård belastning. Kom smygande först men blev snabbt värre.
Fick cykla vidare med enbart vänsterben arbetande. Inget trampande i nedförsbackar.
Det avhjälpte värsta smärtan men det känns fortfarande nu efter dusch och skrivbordssittande.

Någon som varit med om nåt liknande?

Svårt att fånga på bild så kan inte visa upp något tyvärr.

Visa din misär! del 2
Nu tar jag misären till en lite lägre nivå igen men på väg hem från högdalstoppen på slät cykelbana så börjar cykeln wobbla, saktar ner å hör hur det pyser lite….
Punka!?
IMG_1721.jpeg

Nepp lite mer än så men lite kul ändå att man lyckas slita ut nåt och inte bara byter för att man vill uppgradera?

Visa din misär! del 2
Äntligen lite nytt blod till den här tråden
Det är för att den mesta misären landar i den STORA Misärtråden.

Visa din misär! del 2
Jag fick hem min nya Turbo Levo i onsdags.
Till den hade jag beställt Lupine SL X framlyse.
När allt el och annat elände var inkopplat enligt konstens alla regler så upptäckte jag att fästet som följde med är 30,5 mm. Styret är 35 mm… 😫
Nu har jag alltså en färdiginstallerad framlampan som hänger och dinglar på styret, vilket effektivt förhindrar all form av cykling på nya cykeln.
Då jag vägrar riva isär grejorna igen så får den stå där och skämmas i ett hörn tills nya fästet jag beställde kommer.
Och naturligtvis är det helg. 😟

Bilagor

• IMG_7583.jpeg
    IMG_7583.jpeg
    1 MB · Besök: 95
Visa din misär! del 2
Jag fick hem min nya Turbo Levo i onsdags.
Till den hade jag beställt Lupine SL X framlyse.
När allt el och annat elände var inkopplat enligt konstens alla regler så upptäckte jag att fästet som följde med är 30,5 mm. Styret är 35 mm… 😫
Nu har jag alltså en färdiginstallerad framlampan som hänger och dinglar på styret, vilket effektivt förhindrar all form av cykling på nya cykeln.
Då jag vägrar riva isär grejorna igen så får den stå där och skämmas i ett hörn tills nya fästet jag beställde kommer.
Och naturligtvis är det helg. 😟
Montageband är bra 😃

Visa din misär! del 2
IMG_1941.webp
Fredagen den trettonde var det ja….😕
Pojkens pedal var fredagshungrig och tog sig en liten tugga….
Ibland räcker inte de korta knäskydden till….

Bilagor

• IMG_0562.webp
    IMG_0562.webp
    136 KB · Besök: 29
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp