White MTB - har de blivit bättre?
Hej,
Funderar på att köpa en White MTB då de känns prisvärda och även smidigt att handla då butiken finns i närheten, samt att service ingår (sen om servicen är bra eller inte är ju en annan sak).
I första hand funderar jag på XC 290 Pro som för tillfället kostar ca 8500.
www.xxl.se
Men jag vet att det tidigare varit en hel del kritik om dimensionerna, att det ska vara gammaldags mm... Jag är inte så insatt själv i detta.
Men jag undrar om detta har blivit bättre de senaste åren eller om det fortfarande är samma problem med dem?
En skillnad jag dock kan se jämfört med förra årets är att gaffeln är bytt från Suntour till RockShox. Jag antar att detta iaf är positivt? :)
Och finns det några andra alternativa cyklar i samma prisnivå som ni hellre skulle rekommendera?
(Cykeln är tänkt att användas både som vardagscykel och för träning vilket då lär bli mestadels på stigar)
Funderar även lite på att gå upp på modellen över, dvs XC 290 GX för ca 11000 just nu. Men den ligger egentligen över min budget, så tveksamt om jag vill lägga de pengarna.
www.xxl.se
Men vad är åsikterna om den annars jämfört med Pro-varianten?
Och samma här, vad finns det för andra alternativ som hade varit bättre?
Funderar på att köpa en White MTB då de känns prisvärda och även smidigt att handla då butiken finns i närheten, samt att service ingår (sen om servicen är bra eller inte är ju en annan sak).
I första hand funderar jag på XC 290 Pro som för tillfället kostar ca 8500.
White XC 290 Pro Deore 11s 22, terrängcykel, herr - Svart - Mountainbike | XXL
Läs mer om XC 290 Pro Deore 11s 22, terrängcykel, herr. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
Men jag undrar om detta har blivit bättre de senaste åren eller om det fortfarande är samma problem med dem?
En skillnad jag dock kan se jämfört med förra årets är att gaffeln är bytt från Suntour till RockShox. Jag antar att detta iaf är positivt? :)
Och finns det några andra alternativa cyklar i samma prisnivå som ni hellre skulle rekommendera?
(Cykeln är tänkt att användas både som vardagscykel och för träning vilket då lär bli mestadels på stigar)
Funderar även lite på att gå upp på modellen över, dvs XC 290 GX för ca 11000 just nu. Men den ligger egentligen över min budget, så tveksamt om jag vill lägga de pengarna.
White XC 290 GX 1x12 LTD 22, mountainbike herr - Flerfärgad - Mountainbike | XXL
Läs mer om XC 290 GX 1x12 LTD 22, mountainbike herr. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
Och samma här, vad finns det för andra alternativ som hade varit bättre?