Dag 26 Lång dags färd mot natt och slutet
https://goo.gl/maps/jr7LVNBTg5t
Vädrets makter bjöd på uppvisning i cykelväderpropaganda som avskedspresent. Tog tacksamt emot.
Dagen började med vindstilla och tvåsiffrig temperatur redan tidigt. Jag gillar när vindkraftverken står stilla ovh ser lite förvirrade ut.
Såg en Hercules. Hoppades på nån snygg formationsfallskärmshopp som skulle stavat välkommen hem eller dylikt, men fick nobben.
Rullade förbi Halmstads finaste sevärdhet, de gula cyklisterna.
Tyvärr hann jag inte besöka Svedinos, det har jag länge haft på min bucket list.
Såg även Grimeton på avstånd, också med på bucket listan. Främst pga att den har blivit utsedd till sveriges tråkigaste sevärdhet.
Åt andra hållet havet och en rejäl skock fåglar.
Vid det här laget blåste det frisk medvind som förde mig obönhörligt mot målet.
Efter lite allmän förvirring lyckades Örjan och jag pricka varandra strax söder om Mölndal.
Vi bestämde oss snabbt för att avrunda dagen med pizza och hemkomstskumpa hemma hos Jon o Lina.
Jag fick min finaste välkomstpresent nånsin, en möbiushalsduk i världsmästarfärger.
Det gick till slut inte dra ut på det mer, fick rulla hem i mörkret. Det blev en fin runda på drygt 380 mil.
Jag hade hoppats på bättre resultat, men det blev väl nån öl eller två för mycket. Sånt man får leva med.
Tack för att ni orkat läsa o kommentera, det var alltid skönt att läsa vad som hänt under dagen på kvällarna. Det har kommit några frågor som jag lämnat obesvarade under resan, jag kommer göra ett uppsamlingsheat och försöka svara så gott jag kan. Tack för mig denna gång!