Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kung_Gustaf sa:Den är integrerad :)
Kung_Gustaf sa:Hehe då gör du fel.
Jag menar att låsringen är integrerad. Bodyn släpper väldigt lätt. Gör som vanligt; mothåll med kedjepiska och skruva med kassettverktyget. Precis som vanligt. Kassetten rör sig då utåt och låsringen sitter på samma ställe som innan.
kay sa:Kung_Gustaf sa:Hehe då gör du fel.
Jag menar att låsringen är integrerad. Bodyn släpper väldigt lätt. Gör som vanligt; mothåll med kedjepiska och skruva med kassettverktyget. Precis som vanligt. Kassetten rör sig då utåt och låsringen sitter på samma ställe som innan.
Den kommer utåt tills den förmodligen ska släppa. Men för varje varv jag skruvar då smäller det till. Jag kan dra kassetten utåt, men då kommer hela paketet med klackar och allt. Fattar inte. Jag skruvar ju Morris med kasset verktyget och håller emot med kedjepiskan
BjornR sa:kay sa:Kung_Gustaf sa:Hehe då gör du fel.
Den kommer utåt tills den förmodligen ska släppa. Men för varje varv jag skruvar då smäller det till. Jag kan dra kassetten utåt, men då kommer hela paketet med klackar och allt. Fattar inte. Jag skruvar ju Morris med kasset verktyget och håller emot med kedjepiskan
Hela kassetten är ett stycke. Låsringen är inbyggd i kassetten.
kay sa:BjornR sa:kay sa:Kung_Gustaf sa:Hehe då gör du fel.
Jag vet! Men det är inte bara kassetter som kommer med ut. Klackar och hela boden. Drar jag ut läser ren så fins inte XD bodyn kvar på hjulet
BjornR sa:kay sa:BjornR sa:kay sa:Kung_Gustaf sa:Hehe då gör du fel.
Jag vet! Men det är inte bara kassetter som kommer med ut. Klackar och hela boden. Drar jag ut läser ren så fins inte XD bodyn kvar på hjulet
Då drar du ut frihjulet utåt. Skulle försöka ta en hammare och knacka lite på avdragaren. Ibland är kassetterna åtdragna med alldeles för mycket kraft.
kay sa:Jo något sådan kan jag tänka mig att det är. Ska man knacka på avdragarverktyget, eller direkt på axeln tro. För knackar jag på verktyget så knackar man ju bara på kassetten. Man vill ju knacka ut frihjulet ur kassetten???
BjornR sa:kay sa:Jo något sådan kan jag tänka mig att det är. Ska man knacka på avdragarverktyget, eller direkt på axeln tro. För knackar jag på verktyget så knackar man ju bara på kassetten. Man vill ju knacka ut frihjulet ur kassetten???
Du vill ju knacka loss kassetten från XD-frihjulet. Samma procedur som ett vanligt frihjul, typ shimano. Knacka på avdragverktygets handtag.
Rattnalle sa:Då är den ju loss men du behöver hålla emot när du drar bara.
Sätt en pinne genom hålet istället för verktyget och håll emot. Sitter det hårt kan du ju plocka loss bodyn helt och ställa pinnen mot något och knacka bakifrån.
Cannondale jekyl 1000 sa:Har du redan sletet ut kassetten?
Kung_Gustaf sa:Fick du av kassetten?
Bengt-re sa:Det är cykliskt med cyklar. Man gör rent och lagar och sen smutsar man ner, sliter ut och kör sönder och så börjar det om igen!
?
kay sa:Kung_Gustaf sa:Fick du av kassetten?
Jag ska testa sista varianten i dag, efter mitt cykelpass.
Går det inte då, får jag väl skita i det tills det är dags för kassettbyte. Och då får man väl försöka få tag i en likadan XD body med 3 PAWL till ett DT Swiss nav. Problemet då blir väl att få tag i ett som passar. Jag vet ju inte vad det är för nav DT har byggt åt Syncros, finns ju ingen betekning i specen, eller på navet. Eller skulle kanske en sådan passa då? Jag har ju tydligen 3 PAWL såg jag ju när jag drog ur hela bodyn från navet.
http://www.jensonusa.com/DT-Swiss-3-Pawl-XD-Driver
JT sa:Hur tänkte egentligen SRAM med den där svarta färgen på kassetten? Skyddar den mot nåt eller vad är grejen? Det ser ju helt för jävligt ut när man sliter ner den.
JT sa:Hur såg splines:en ut längst in på bodyn?
Vernersson sa:Uppenbarligen kan man dra in den lite sådär på trekvart.
Och det var ngt i den stilen som jag var inne på.
TS kanske vill plocka av sin kassett och visa hur den ser ut? ;)
kay sa:Men det var ju en jävla process att få av o på