[Kalender] Malmö 600km brevet 21 maj - Nu med RRs inklusive extranummer

Anmäld!

Oj vad skoj det ska bli.

Trenden är i högsta grad satt för i år - det blir propagandaväder och det går fort.

Som påpekats i "annan tråd på snarlikt tema" så gäller det alltså att släppa hörnflaggan och komma in i matchen - anmälningsfristen vid Malmö-breveter är inte så generös som på en del andra platser.

Trenden under året har (tyvärr) varit att antalet startande mer eller mindre halverats för varje ny distans i super randonneur-serien.

Men 600km är ju en riktigt trevlig distans jämfört med den stressiga och plågsamma 400km så vi får hoppas att den blir fler än 5 startande.

ohellstrom sa:
Som påpekats i "annan tråd på snarlikt tema" så gäller det alltså att släppa hörnflaggan och komma in i matchen - anmälningsfristen vid Malmö-breveter är inte så generös som på en del andra platser.

Trenden under året har (tyvärr) varit att antalet startande mer eller mindre halverats för varje ny distans i super randonneur-serien.

Men 600km är ju en riktigt trevlig distans jämfört med den stressiga och plågsamma 400km så vi får hoppas att den blir fler än 5 startande.

Galet - lycka till!

Longines sa:
ohellstrom sa:

Galet - lycka till!

Tack! Det är lätt (för mig) att glömma bort att "den vanliga världen" finns, den där det inte är en helt gängse helgsysselsättning att cykla 600km non-stop :)

Hmmm, undrar om man ska köpa och montera på ny dynamolampa eller köra på grejor man prövat förut...

Ingen aning men jag vill gärna stödposta lite i den här tråden.

Jag hade chansat med nya grejer

Jag misstänker att det är något högkvalitativt typ en Supernova du överväger, så det känns rätt safe.

Tror jag kommer fortsätta med batterilampa, det blev ju inte riktigt mörkt på 400k så den behöver testas ordentligt.

ohellstrom sa:
Jag misstänker att det är något högkvalitativt typ en Supernova du överväger, så det känns rätt safe.

Tror jag kommer fortsätta med batterilampa, det blev ju inte riktigt mörkt på 400k så den behöver testas ordentligt.

Supernova E3 eller B&M IQ-X är det två som är i skottgluggen. Var lite fundersam på en Lupine Pico ett tag, men det får nog vänta till i höst. Eller så får du testa din lampa ordentligt och jag kör med Eyc:n fram ;-)

NLC sa:
ohellstrom sa:

Supernova E3 eller B&M IQ-X är det två som är i skottgluggen. Var lite fundersam på en Lupine Pico ett tag, men det får nog vänta till i höst. Eller så får du testa din lampa ordentligt och jag kör med Eyc:n fram ;-)

Vad kör man för nav till dynamolampor som ska användas på lvg-cyklar? Kan man bygga ett hyfsat lätt framhjul?

SON Deluxe eller Supernova brukar vara populära alternativ på "lätta" dynamonav.

Senast ändrad:
Ok...tack för svaret :-)

Var inne och kollade på Supernovas lampor men såg inga nav, därav frågan.

4 anmälda som jag känner till just nu.

Notera att Milslukaren "blivit med Swish" så finns fortfarande tid att anmäla sig.

För de som var ute och pinades i den gångna helgens 2015-inspirerade köld- och vattenfestival så är det värt att notera att det tycks bli trevligare nu på lördag.

Undertecknad har relativt bråttom hem... Har "råkat" dubbelboka helgen en smula ;)

Bra bumpat. Nu är det dags att börja fundera på vilken sorts proviant som ska medtagas. Och reka -ryd/-hult skyltar.

NLC sa:
Bra bumpat. Nu är det dags att börja fundera på vilken sorts proviant som ska medtagas. Och reka -ryd/-hult skyltar.

Jag har kvar lite av din godispåse från förra helgen. Kom hit och hämta som uppvärmning?

Lite fler kalorier än senast kan knappast skada, så det får väl bli räksallad på korven i Strömsnäsbruk.

Och du kan tro att jag rekat skyltar!

Oj, 7 anmälda! Vilken folkfest det kommer bli :-)

Har nu vägt putsat drivlinan efter förra helgens dumheter. Plockat, packat och vägt väskorna. Återstår att dubbelkolla att rutten är inlagd i GPSen och sen är det klart för start.

IMG_20160516_181131.jpg

Och det tycks bli utmärkta cykla fort-förhållanden. Kanske inte instagrampropaganda då ett visst molntäcke tycks förekomma, men (i huvudsak) uppehållsväder, jämn dygnstemperatur och start i medvind som kan förmodas avta när vi styr kosan hemåt framåt kvällen.

Så det blir den vanliga gamblingen lördag morgon kring hur lite kläder man ska släpa med sig...

Jag är avundsjuk. Har varken cyklat 400k eller 600k i år. Siktar in mig på ett par rundor på hell week ist

Haha... Som antytts ovan har jag "råkat" dubbelboka mig lite.

Starten på Copenhagen Marathon går ju på söndag kl 9.30....

Men, som förmildrande omständighet, så har jag bara tänkt springa som farthållare åt Fru Hellström.

Hehe coolt. Ska du inte simma till starten oxå så du får ihop en slags ultra-triathlon?

Galning

ohellstrom sa:
Haha... Som antytts ovan har jag "råkat" dubbelboka mig lite.

Starten på Copenhagen Marathon går ju på söndag kl 9.30....

Men, som förmildrande omständighet, så har jag bara tänkt springa som farthållare åt Fru Hellström.

Som räknas "lufsa runt" på tre timmar eller ...? ;-)

Nej, nej... Hon skulle kunna tänka sig att springa på 3:45 vilket för mig är lätt jogg (normalt sett) men det är osäkert om hon är 100% frisk så det kan eventuellt bli riktigt stillsamt.

Har aldrig provat med SÅ lång uppvärmning som 600km, å andra sidan är det tal om timmar mellan cykling och löpning till skillnad från den minut det tar att komma ut med löpskorna på i TT ironman.

Det får räknas i kategorin "kul grej för idioter".

Samma här. Har skakat långcyklarcykeln, produktutvecklat infästningen till Apidurastyrrullen, vägt alla grejor på Mettlern och är i rationaliseringstagen om vad som ska med och inte. Verkar bli något fler än enbart de närmast sörjande till start imorgon, kommer bli hur kul som helst det här!

Ja, men sjukdomsinsikt är väl egentligen ett sundhetstecken? Klurigt det här...

Hursomhelst, känns som jag har packat löjligt lätt. Det är nästan fusk det här med tvåsiffriga temperaturer. Har inte vant mig än, misär-2015 sitter djupt.

ohellstrom sa:

Hursomhelst, känns som jag har packat löjligt lätt. Det är nästan fusk det här med tvåsiffriga temperaturer. Har inte vant mig än, misär-2015 sitter djupt.

Härligt. Lycka till med helgen tokstolle! ?

ohellstrom sa:

Bhaa! Synd du inte var med på Fleche dårå. Så hade du fått din beskärda del av misär för denna säsongen.
Kör hårt och lycka till. Akta dig för bilarna.

Man kan bli blöt. Om det regnar blir man det, oavsett om man har jacka eller inte ;)

Är ju bara att skynda sig hem om det blir obehagligt, till skillnad från fleche måste man ju inte vara ute och harva ett helt dygn!

Dags att komma iväg hemifrån - mot Checkpoint Stefan.

Tillbaka
Topp