[Kalender] Randonnée 200KM Södertälje (Slottsrundan)

Nice! Jag kör om inget ont hindrar mig!

#anmäld

Senast ändrad:
Fanken, missar enda riktigt viktiga randonnée-loppet på grund av att arrangören planerade in Stockholm marathon fel helg, men min fru kör. Blir det någon gemensam bokning av lunch på Södertuna slott den här gången?

Slottsrundan skapade vi för att bejaka allt det vi gillar i randonneurcykling. Fina vägar och trevligt sällskap. Målet är inte tiden utan njutningen längs vägen. Vi försökt sålunda dra en runda då det är vanligtvis fint väder, då benen är vältränade, längs fina vägar och stopp på ställen som skall kännas som resans mål d.v.s. en resa i njutningens tecken.

VH Henrik och Åsa

Grimpeur sa:
Slottsrundan skapade vi för att bejaka allt det vi gillar i randonneurcykling. Fina vägar och trevligt sällskap. Målet är inte tiden utan njutningen längs vägen. Vi försökt sålunda dra en runda då det är vanligtvis fint väder, då benen är vältränade, längs fina vägar och stopp på ställen som skall kännas som resans mål d.v.s. en resa i njutningens tecken.

VH Henrik och Åsa
Rundan är jättefin och jag skulle vilja pröva den ngn gång. Cyklade den nattetid förra hösten och då låg många slott i skugga. Gryningen vid Mälsåker slott (efter Stallarholmen) på Selaön var fantastisk med ett riktigt lövtäckt gräsmatta i höstlika färger.
Lite häftigt att Selaön är Sveriges största ö som ligger i en insjö, ngn ska jag cykla runt den också.
Tyvärr är man bortrest den här upplagan, så ha en fin resa ni som kör.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Selaön väldigt kul historia med slagsmål och grejer.

Senast ändrad:
Slottslunch och Audax

Kontroll nummer två på Slottsrundan är Södertuna slott. Södertuna slott ligger strax efter Gnesta och dit är det 9 mil så man kommer att vara där vid lunchtid. Vill man äta där så behöver man förboka. Man kan välja mellan tvårätters för 195 kr eller räksallad för 125 kr. Tycker man detta är lite dyrt så kan man istället äta i Gnesta och då ha Södertuna som en fotokontroll. Slottet är abonnerat av andra från 14:00 så vi bör vara där senast 13:00 för att hinna äta i lugn och ro, men det bör inte vara något problem (totalsnitt 22,5 km/h räcker).

På lördagens slottsrunda kommer det även att erbjudas en Audaxgrupp. Vår rutinerade Audaxkapten Daniel Säfström kommer att hålla ihop en grupp. Rullsnitt beror på deltagare, men gissningsvis någonstans runt 25 km/h. Audaxklungan kommer att luncha på Södertuna slott så vill ni köra Audaxen måste ni beställa lunch.

Jag gör en gemensam beställning för de som vill ha lunch. Skicka ett mail till Randonneursthlm@gmail.com senast torsdag 09:00 om du vill äta på slottet, om du vill ha sallad eller tvårätters och även speciella kostönskemål.

/ Åsa

Jahopp, då var man medlem i Randonneur Stockholm och anmäld till sitt första brevetlopp. Sent vaknade denna syndare... :-)

Såg detta sent.

Fråga
Vad innebär en sån grupp? Håller de ihop hela rundan? Vad händer om man har pigga ben och vill dra en långspurt, är detta tillåtet om man kör med gruppen.

Försöker lösa logistiken med bil osv osv....

Hade egentligen tänkt Linköpings 60-milare men blev livrädd när jag såg hur långt 60 mil är så...........

Låter som en fin runda.

Det här blir visst årets första distanspass för undertecknad! Vilken lyxstart!!

Drog iväg ett mail precis (nästan 3h försent) ang. slottslunchen, finns det hopp eller ska jag ringa och boka plats själv?

Ser fram emot denna runda!

Tillbaka
Topp