Wiggle.se Nått att lita på?

Bankrånarn

Ny medlem
Hej, tänkte beställa ett par oakley jawbreaker på wiggle.se kan man lita på sajten, så man ej får nån fake kopia priserna e väldigt bra.

Någon som har erfarenhet från wiggle.

Har beställt flertalet gånger därifrån. Ibland så skickar dom med lite kul grejer. Som smakprover på gel, energidryck och Haribo gummibjörnar :)

Är någon skillnad förutom den valutan du betalar med om du går via uk siten eller .se?
Jag beställer massor från wiggle, uk siten då, aldrig fått någon gel eller snask. snyft.

Wiggle är billiga en del saker, men dyra på det mesta, jämfört med bike24.de exempelvis.
Sämre sortiment men bra fraktalternativ, och bra returrätt, även om det kostar skjortan att skicka paket till UK från sverige.
Om man beställer från .se, returnerar man till en svensk adress då?

Från viss liten summa av beställda varor så finns ju alltid fri frakt-alternativet om man orkar vänta de extra dagarna. Finns ju även express om man har bråttom och vill betala lite extra fraktavgift osv. Beställer hellre från Wiggle än bikester, från vilka jag fått fel grejer än beställda och massa skit aldrig beställa från dem mer.

Dock aldrig fått några extra överraskningar i något paket från wiggle, hur gör man för att få det "Rydell"???

Stervelo sa:
Wiggle är billiga en del saker, men dyra på det mesta, jämfört med bike24.de exempelvis.
Sämre sortiment men bra fraktalternativ, och bra returrätt, även om det kostar skjortan att skicka paket till UK från sverige.
Om man beställer från .se, returnerar man till en svensk adress då?

Ja, de lägger ut för portot och drar sedan av ca 30kr på återbetalningen.

Så länge allt går som det ska är det oftast Inga problem, men så fort man behöver kontakta någon för retur eller reklamation är det katastrof...

tycker de har grym service. Beställde campa grupp som häntades ut med skadad (öppen) låda och saknade kassett och framvxl fäste.

Skicka bild på lådan till kundtjänst och en förklaring. 2 dgr senare hade jag ny kassett o ny klämma. Imponerande tyckte jag.

båtbensbudet sa:
tycker de har grym service. Beställde campa grupp som häntades ut med skadad (öppen) låda och saknade kassett och framvxl fäste.

Skicka bild på lådan till kundtjänst och en förklaring. 2 dgr senare hade jag ny kassett o ny klämma. Imponerande tyckte jag.

Var det en kartong med svart logga skickat från spanien? Fick en trasig sådan med stor glipa där två grejer rymt ut och allt annat i en salig röra. Inga problem att få tillbaka och hela grejer av uppgivna saknade artiklar. Foto på kartongen var det enda som krävdes.

Förövrigt väldigt spännande när man väljer fri frakt, oftast via postnords ordinarie utlämningsställe, ibland shenker och ett par gånger måste man hämta på ställe som hanterar internationella (utanför ees)....

Aliide sa:
Från viss liten summa av beställda varor så finns ju alltid fri frakt-alternativet om man orkar vänta de extra dagarna. Finns ju även express om man har bråttom och vill betala lite extra fraktavgift osv. Beställer hellre från Wiggle än bikester, från vilka jag fått fel grejer än beställda och massa skit aldrig beställa från dem mer.

Dock aldrig fått några extra överraskningar i något paket från wiggle, hur gör man för att få det "Rydell"???

Inte en aning. När jag beställde mina dmr v12 så fick jag gel, energidryck tabletter och en liten på Haribo gummibjörnar. Sen har jag fått gummibjörnar 2 gånger till :) kanske har dom sett på youtube hur laxerande gummibjörnarna är och att dom vill se om jag skiter på mig när jag cyklar :)

Aliide sa:
båtbensbudet sa:

Var det en kartong med svart logga skickat från spanien? Fick en trasig sådan med stor glipa där två grejer rymt ut och allt annat i en salig röra. Inga problem att få tillbaka och hela grejer av uppgivna saknade artiklar. Foto på kartongen var det enda som krävdes.

Förövrigt väldigt spännande när man väljer fri frakt, oftast via postnords ordinarie utlämningsställe, ibland shenker och ett par gånger måste man hämta på ställe som hanterar internationella (utanför ees)....

Wiggle e de jag har bäst erfarenhet av generellt. Mkt bra shop i mitt tycke.

Lådan såg ut så här, mkt märkligt men de ersatte ju mig snabbt iaf.
image.jpeg

båtbensbudet sa:

Otroligt bra service.
För något år sedan beställde jag bla energibar därifrån.
Saknas 8 st i kartongen och skickar mail med bild. En vecka senare fick jag en ny låda med 24 bar.

Angående Wiggle och Campa! Har beställt rätt mycket komponenter därifrån.
Flera gånger har delarna bara legat i plastpåse och ingen campa-kartong.
Någon som vet varför? Delarna är nya och original med alla kännetecken som dom ska ha även rätt produktblad osv så inget konstigt så.

bakväxel sa:
Någon som vet varför? Delarna är nya och original med alla kännetecken som dom ska ha även rätt produktblad osv så inget konstigt så.

OEM prylar.

marr sa:
bakväxel sa:

OEM prylar.
Tack rena grekiska för mig dock!
Googlade men blev inte direkt klokare, någon sida där dom diskutera datorprogram osv.
Är komponenterna gjorda i samma fabrik som original?

bakväxel sa:
marr sa:
bakväxel sa:

OEM prylar.
Tack rena grekiska för mig dock!
Googlade men blev inte direkt klokare, någon sida där dom diskutera datorprogram osv.
Är komponenterna gjorda i samma fabrik som original?

De är gjorda i samma fabrik ja. De är köpta i stora partier för att montera på cyklar, snarare än att sälja löst till kund.

OEM betyder att den förpackats för att gå till någon som direkt smäller på den på en hoj, inte till slutkund. Det är bara slutkund som får de fina kartongerna och det är väl tur det.

Jag har köpt campa grejer därifrån och alltid fått det i låda.

Stervelo sa:
OEM betyder att den förpackats för att gå till någon som direkt smäller på den på en hoj, inte till slutkund. Det är bara slutkund som får de fina kartongerna och det är väl tur det.

Jag har köpt campa grejer därifrån och alltid fått det i låda.
Då är jag med! Vid två tillfällen har jag fått några komponenter i påse bla ett vevparti bromsar och Ultra-Shift.

Är det någon som har erfarenhet av Wiggles prisgarantier?

Mailade dom igår om en prismatchning via deras forumlär och fick ett svar tillbaka en timme senare att dom matchar priset.
Dom skulle återkomma med en kod till mig och bad mig avvakta.
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att få den där sk. koden för prismatchning?

Två cyklar, nytt hjulset, däck i tre uppsättningar, vinterkläder, sommarkläder, vätskeersättningstabletter, slitagedelar (växelkransar, kedjor, bromsbelägg, slangar, punkteringskydd, mm), sadel-/ramväskor......kort sagt rekommenderas starkt, speciellt när de rear ut kvalitetskläder off-season!!! ;-D Har fått Gel-prover, Gummibjörnar, rabattkoder för cykellopp i England, Med varje cykel får man ett garantiprotokoll med en punktlista signerad av den som monterat cykeln samt multitool av schysst kvalitet och ett pedalverktyg...det minsta man behöver för att göra cykeln klar för användning, Kudos på det!!
/C

marr sa:
OEM är kanske inte rätt benämning egentligen. Eller vad säger nån annan?`

På vissa typ av produkter brukar det heta "bulk"...Men samma princip, samma produkt men med enklare eller obefintlig förpackning och ett vanligtvis lägre pris, i grunden tänkta för företag som bygger in produkterna i sina egna.

Tillbaka
Topp