mattias_i_skogen
Medlem
[Kalender] [Kalender] SBR 21!!! - Ryssbergen Rampage i Nacka, söndagen den 18/9-2016
Sträckorna: Helt bestämt kommer det inte att bli förräns banden sitter uppe men jag ska beskriva banorna konceptuellt.
Hjalmar Brantstig
Från bergstoppen närmst marinstadsvägen svänger sig denna stig ner till densamma.
Starten har finfin utsikt, mitten har en väldigt brant häll som jag inte hitat någon chicken-line runt ännu.
En liten klättring får man stå ut med för att komma över ett krön och fortsätta ner till marinstaden.
Kranium
Döpt efter grafittimålningen nära starten. Denna stig har omväxlande karaktär med start på knepiga klippor, sedan trädslalom på slät stig,
ett utslagsgivande uppförsparti på några få meter direkt följt av några utförsknixar som blir spännande i rallyfart, 120graders sväng,
obligatorisk wallride/dödsbrant, blåbärsdjungel och målgång.
Rotvältan
Startar på vad jag tror är högsta toppen i denna lilla skog. Efter en liten runda kring toppen så bär det av utför.
Om du kommer ner för fort och missar svängen vid botten så finns en kramgo rotvälta som garanterat får stopp på dig.
Avslutas med lite mys-stig tvärs fallinjen.
U137 struken ur tävlingen men kan visas på begäran, ersätts av SS4-ravinen
Denna är luddigast i nuläget. Klippigt och brant, om man vill köra fort här så har man något fel i skallen!
SS4 Ravinen
startar från samma topp som SS3 hjalmar brantstig och tar dig hela vägen ned till samma mål som SS2 Kartans SS4+SS5 stämmer hyfsat överens med vad ni har att vänta. Först finstig från toppen, en liten klättring ut på klippor med vacker utsikt, sedan ner genom en smal ravin och sen är det brant stig bland blåbärsris hela vägen ner i mål. Rallyts längsta sträcka.
Tidtagning: Med hänvisning till lättja och experimentlusta så blir det inget sportident. Vi kommer prova att använda nytatime (nytatime.se) som är en web-baserad lösning som gör att vem som helst med smartphone kan vara funktionär.
Alla får alltså vara beredda att att agera starter eller registrera målgångar. Med lite samordning kommer det att gå galant. I gengäld slipper man på darriga knän och med andan i halsen krångla med pinne-i-hål vid målgång!
Anmälan: Skriv i tråden! Vi börjar med 30 platser och ser hur långt det räcker.
Jag ska prova tidtagningen skarpt och om det funkar bra så öppnas för fler anmälningar.
Vill du engagera dig på något litet hörn i detta rally, hjälpa till med att hänga lite plastband eller diskutera den slutliga sträckningen av U137 så vore det kul!
Anmälda och (preliminära)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_F8d7LDprGVGtW0VL7oN0VJRfybulRN-vQrGRB_-P60/edit?usp=sharing
Senast ändrad: