Att cykla med sin partner (motivationshjälp)

Grundregel är att om man nu nödvändigtvis ska cykla tillsammans med respektive så ska man hålla truten. Uppmuntran, en glad och positiv inställning och liknande trams gör saker bara värre

Tror oxå mer på att hon ska hitta sitt tjejgäng (kryllar av dessa?) o cykla med. sen åker ni på solskensturerna tillsammans

Cykeldejta andra tjejer låter ju Dock som bästa förslaget hittills!

Min partner har blivit extremt lydig och duktig :)
Grejen är att man ska vara beväpnad med nått gott som typ ahlgrens bilar och dumle snacks, har fungerat skitbra som belöning för mig när frugan gjort ngt bra på hojen. Utveklingskurvan går åt rätt håll.
Rekommenderar ;)

Nu gillar visserligen min sambo att cykla, så det är inget större problem. Men vad gäller andra hobbies som vi inte delar så har jag lagt ner mina försök att inviga henne. Ffa sen vi fick barn så värderar jag min fritid så pass att jag inte vill tillbringa den tid jag har att göra "mina" grejer med att försöka få någon annan intresserad.

Min frus MTB-karriär slutade med att hon var riktigt motiverad för fredagstur med kollegorna i Änggårdsbergen.
Hon kom hem med massor av blåmärken och bruten svanskota.
Satt på sittring i 6 månader.

Så var försiktiga med era fruar!

Personligen hatar jag när folk försöker"motivera" mig. Jag kan slå helt bakut.

Man kanske inte skall försöka motivera vissa människor. Istället kan man visa vad som finns och låta dem avgöra själv.

konken sa:
tycker det låter som ni har en hund som partner...

LoL!
Merga tråden med Cykla med hund- tråden.

Fast jag har cyklat mycket med min sambo/fru och det har varit riktigt trevligt. Tror att vi båda saknar det mycket sedan det blev mer och mer svårt att få till det med barnpassning. Många motionslopp har vi kört tillsammans, fina minnen.

Hon cyklar knappast alls själv. Beror nog på en kombo av dåligt lokalsinne och att hon inte tycker det är kul att köra själv. Jag kör däremot en del själv. Det är ok men saknar som sagt turerna med frugan.

Nyfiken... var kommer "hitta ett tjejgäng för henne att leka med" approachen ifrån?

Personligen hatar jag när folk har försökt göra så med mig och dumpat mig "hos tjejerna" i nån fest. Alla tjejer är ju väldigt olika!
Approachen kan (delvis) fungera när man är 5år gammal och hittar ett gäng 5-åringar. Sannolikheten för att ha gemensamma intressen är stor.

Rotorsaken här är att partnern inte tycker om att cykla. Varför skulle hon vilja umgås med ett gäng tjejer som har just "cykeln" som gemensam intresse?

OBS! Jag är en pryltokig tjej som trivs bäst bland killar.

Tillbaka
Topp