Hej tråden!
Tänkte att jag skulle rapportera mina resultat...
Då mina hjul inte är tubeless ready, då SMW inte heller är det och då tråden rapporterat rätt varierande resultat så tog jag det säkra före det osäkra och beställde Skinny strippers. Dock fick jag Fatty strippers, men det var faktiskt rätt bra då det visade sig att en fatty går att klippa isär för att göra samma jobb som två skinnys, vilket innebär att jag kan använda den överblivna strippan till sommardäcken.
(Här finns flertalet skämt att göra, exempelvis kring produktnamn i kombination med ekonomi; låt oss avstå.)
Med ACO Caring Glide, särskilt framtaget för vinterdäckens njutning, var det oproblematiskt att få däcken att poppa på plats. Jag missade att skaka runt såsen ordentligt och hade därför lite läckage i början, men efter att jag låtit däcken ligga nån dag per sida har de hållit tätt. Då det var ett år sen jag körde SMW med slang är det en jämförelse med långt avstånd och mycket låg tillförlitlighet, men det känns som att det är EXAKT 15 % mindre segt.
Fortfarande inte kul att cykla dubbat, men så har det inte blivit mycket mer än fem dagars dubbpendlande (möjligen inte en enda av dem där jag faktiskt haft nytta av dubbdäcken) i år.