Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blev ju fint med riktiga skärmar! Misstänker att bilden är ifrån ett phus i mörby?Cykeln som ska ta mig till och från jobbet och ut på äventyr de dagar som solen inte skiner, även kallad för fulcykeln. Nytt inför i år är hjulen och stänkskärmarna.
Visa bilaga 400190
Ber om ursäkt för fulflaskan, sadelväskan och det otvättade skicket samt den oinspirerande bakgrunden.
Helt riktigt – vi har fått ny färg på pelarna, så nu smälter de inte in i bakgrunden längre.Blev ju fint med riktiga skärmar! Misstänker att bilden är ifrån ett phus i mörby?
Cinellin är riktigt fin!Kör vidare på fjolårsbygget och plastgalgen ( ja pendlaröket också). Kanske blir någon runda på gammel HTn också.
Den är rolig att cykla på. Framklingan är aaningen för liten annars så är cykeln nog den roligaste cykel jag haft på länge.Cinellin är riktigt fin!
Den är rolig att cykla på. Framklingan är aaningen för liten annars så är cykeln nog den roligaste cykel jag haft på länge.
Helt riktigt – vi har fått ny färg på pelarna, så nu smälter de inte in i bakgrunden längre.
Riktigt fin!Samma som förra året, men 250 gram lättare, mer aero och mer lättrullat på grund av nya hjul, däck och slangar. Visa bilaga 400059
Grym bild!Visa bilaga 400229
Vi kommer överens ganska bra Birden och jag, men suget efter någon vuxen 29a finns så klart.
Samma som förra året, men 250 gram lättare, mer aero och mer lättrullat på grund av nya hjul, däck och slangar. Visa bilaga 400059
Snygg Merida!Min nya tävlingscykel, 9,8 kg! Specialbyggd med absoluteBLACK oval 36t, Sram Quarq wattmätare eagle kedja och XTR magiskt fin!
Tack så mycket. Det är race face plast skydd och sedan ”karbon” dekaler som värms på.Snygg Merida!
Vad är det för najs skydd du har på vevarna?
Vad kör du för utväxling, storlek på klingan fram?Skruvade ihop en ny racer här om dagen, 1,4kg tyngre än förra SuperSIX Evon jag hade och 10 växlar färre men lär bli sjukt rolig när det blir lvgväder :)
Visa bilaga 398596
Vad kör du för utväxling, storlek på klingan fram?
Jag funderar på 44T med 11-32. Tror jag klarar topologin i Gbg med omnejd.10-33 och 48t fram. nyss beställt en 10-26 kassett som jag oftast lär använda här hemma.
Blev ju fint med riktiga skärmar! Misstänker att bilden är ifrån ett phus i mörby?
Beställde, efter positivt omdöme från dig, ett par Jack Brown Blue. Kommer sitta som en fläskläpp under skärmarna! Nuvarande däck är aningens för breda med sina 37 mm i verklig bredd. De får flytta från fulcykeln till skrotcykeln (som ligger i delar och därför inte föräras en bild).
Cykeln verkar ha lite identitetskris. SUP. Lite som att skriva cykel på bilen ;-)Samma ocyklingsbara Superior och Canyon som 2019, stackars mig.
Visa bilaga 400766
Riktigt nice! Hunnit testa växlarna? Kan man få ett utlåtande?Kör vidare på Jeffsyn i skogen. I år har den fått AXS drivlina och lite nytt färgtema.
Visa bilaga 400285
Växlarna är grymma. De växlar helt perfekt och är väldigt lätta att montera. Batteriet verkar hålla länge och kopplar man ihop SRAM AXS appen med Garmin Connect (och parar med kompatibel Garminenhet) så får man statistik över antal växlingar, tid på resp växel etc. Du kan även se aktuell växel i Garminenhetens display. Upplever också att drivlinan är väldigt tys, skramlar ingenting i stöket.Riktigt nice! Hunnit testa växlarna? Kan man få ett utlåtande?
Cool! Ny info för mig, det har aldrig nämnts i recensionerna vad jag sett. Enjoy!Växlarna är grymma. De växlar helt perfekt och är väldigt lätta att montera. Batteriet verkar hålla länge och kopplar man ihop SRAM AXS appen med Garmin Connect (och parar med kompatibel Garminenhet) så får man statistik över antal växlingar, tid på resp växel etc. Du kan även se aktuell växel i Garminenhetens display.
Det var en nyhet för mig också. Använder inte Garmin så ursäkta min okunskap men går det få ut en GPX fil från Garmin enheter & överföra till tex datorn där växlarna också är loggade? (kanske skulle frågar i en annan tråd men nu när det ändå snackas om det så :D)
Ajdå, det var ju lite synd att dom inte bakade in all metadata i en GPX-fil, men men japp, FIT-filen får duga då ?En GPX-fil kan inte innehålla växlingsinformationen, men däremot kan du få en FIT-fil från Garmin-apparaterna som duger.
.FIT filerna lagrar växeldata. Tveksamt om GPX gör det.Det var en nyhet för mig också. Använder inte Garmin så ursäkta min okunskap men går det få ut en GPX fil från Garmin enheter & överföra till tex datorn där växlarna också är loggade? (kanske skulle frågar i en annan tråd men nu när det ändå snackas om det så :D)
Ajdå, det var ju lite synd att dom inte bakade in all metadata i en GPX-fil, men men japp, FIT-filen får duga då ?
För att GPX, eftersom det bara är en XML fil; kan öppnas av alla program skapade dom senaste 10'000 åren, samma med CSV, men av någon absurd anledning ville dom skapa en obskyr SDK istället (.fit) som inte ger någon fördel alls över GPX annat än att försöka låsa in användarna till egenutvecklad mjukvara. Så en GPX fil är sisådär 23920ggr lättare att hantera & parsa jämfört med .fit + 1000 andra anledningarVarför är det synd, det var många år sedan cykelGPSerna sparade i något annat än FIT-filer överhuvudtaget.
För att GPX, eftersom det bara är en XML fil; kan öppnas av alla program skapade dom senaste 10'000 åren, samma med CSV, men av någon absurd anledning ville dom skapa en obskyr SDK istället (.fit) som inte ger någon fördel alls över GPX annat än att försöka låsa in användarna till egenutvecklad mjukvara. Så en GPX fil är sisådär 23920ggr lättare att hantera & parsa jämfört med .fit + 1000 andra anledningar
För jag kör annat än Garmin nu & sade klart & tydligt i mitt första inlägg att jag inte hade någon erfarenhet av hur Garmin sköter sin metadata implementering. "Varför skulle det gå nu, när det inte gått sedan hedenhös." är en ganska konstig kommentar med tanke på att AXS inte funnits sedan Hedenhös så det är ju först nu (ett par år) man kunnat implementera växlingsdatanDu vet ju redan allt. Varför frågar du då om man kan få en GPX-fil med växlingsdata. Varför skulle det gå nu, när det inte gått sedan hedenhös.
Filerna går att läsa. Det finns mycket information ute på nätet om du vill veta hur man gör.För att GPX, eftersom det bara är en XML fil; kan öppnas av alla program skapade dom senaste 10'000 åren, samma med CSV, men av någon absurd anledning ville dom skapa en obskyr SDK istället (.fit) som inte ger någon fördel alls över GPX annat än att försöka låsa in användarna till egenutvecklad mjukvara. Så en GPX fil är sisådär 23920ggr lättare att hantera & parsa jämfört med .fit + 1000 andra anledningar
Japp, som sagt, jag vet att dom går att läsa & hur man läser dom, men som sagt, det är obskyrare, GPX går öppna med vilken textredigerare som helst men detsamma gäller inte för .fit,Filerna går att läsa. Det finns mycket information ute på nätet om du vill veta hur man gör.
Japp, som sagt, jag vet att dom går att läsa & hur man läser dom, men som sagt, det är obskyrare, GPX går öppna med vilken textredigerare som helst men detsamma gäller inte för .fit,
Fast nu har vi kommit ganska långt ifrån bildtråden så
Vilka as att få på! Helt skinnflådd på höger tumme och fortfarande är bakdäcket kvar. Hoppas att de töjer ut sig så att det inte blir lika jävligt ifall det ska punkas.Jag gillar dem. Var som sagt lite knöliga att montera på TL fälgen bak, men lite envishet löser det mesta!
Vilka as att få på! Helt skinnflådd på höger tumme och fortfarande är bakdäcket kvar. Hoppas att de töjer ut sig så att det inte blir lika jävligt ifall det ska punkas.
Bra tips, ska kolla om fälgarna jag har liggandes som inte är TL går enklare.Jo. Jag monterade mitt bakdäck på ett hjul jag har som det är oroväckande lätt att montera däck på. Lät det stå pumpat till maxtryck över natten och sen gick de bra att montera på TL fälgen (vilken är knölig att montera även normalare däck på)
En cyklist i stan skulle kasta sin surly crosscheck ram som hade fått smaka på Bakväxel in i bakhjulet. Jag förbarmade mig över den och efter 10 min var dropout och öra fixat. Blir ett Cx bygge modell budget
Visa bilaga 401265