Vem bygger hjul? (Stockholm - Privat, LBS?)

Om någon gjort den kopplingen så är det väl du. Rörigt det här.
Hej.. Har du en rörelse och inte betalar skatter och avgifter så jobbar du svart. Spelar ingen roll om det är helt eller delvis svart, du konkurrerar på oschyssta villkor. Nu behöver inte JAG Dr.Spokes tjänster, men den som tänker som jag tycker nog att informationen är välkommen. Varför nån som kallar en spade för en spade INTE kan vara en bra cykelledare kan väl nån vänlig själ här på forumet förklara?? Polarn på jobbet kallade arbetsledaren för en odugling för två veckor sen vilket var rätt. Polarn har barn, dvs ska försöka leda sina barn rätt i livet. Kanske bäst jag ringer sociala myndigheterna?? mvh borano20

Hej.. Har du en rörelse och inte betalar skatter och avgifter så jobbar du svart. Spelar ingen roll om det är helt eller delvis svart, du konkurrerar på oschyssta villkor. Nu behöver inte JAG Dr.Spokes tjänster, men den som tänker som jag tycker nog att informationen är välkommen. Varför nån som kallar en spade för en spade INTE kan vara en bra cykelledare kan väl nån vänlig själ här på forumet förklara?? Polarn på jobbet kallade arbetsledaren för en odugling för två veckor sen vilket var rätt. Polarn har barn, dvs ska försöka leda sina barn rätt i livet. Kanske bäst jag ringer sociala myndigheterna?? mvh borano20
Mitt första inlägg var bara en maning till eftertanke. Mest en känsla alltså. Det övriga begriper jag inte så mycket av mer än att en del verkar onöjda på något vis.

Börjar låta som ett försvarstal för Dr Spoke vilket aldrig varit en avsikt, men snälla försök att hålla isär sak och person, samt företag och person, nu vet jag ju inte hur verksamheten bedrivits men huruvida plumpar hos skattemyndigheten är att jämställa med svartjobb kanske är att dra en del slutsatser som inte nödvändigtvis hänger ihop. Ett AB kan ju ha skatteskulder som inte ha med de anställdas lön att göra likväl som man kan ha skatteskulder från andra inkomster än den näringsverksamhet man bedriver.
Hursomhelst så finns det ju fler hjulbyggare och det är ju TS som skall hitta en som passar.

Jag har de senaste åren haft en skatteskuld, vilken reglerats efter slutskattebeskedet kommit. Känner mig varken som skurk, skattesmitare eller svartjobbare för det.
Av Dr Spoke har jag bara positiva erfarenheter. Har iofs bara nyttjat hans tjänster för hjulbyggen/-riktning.

Tillbaka
Topp