Tjock Sagan
Aktiv medlem
Beskriv ditt favorit sweet spot träningspass (SST)!
En shout-out till alla träningsglada individer härinne. Denna magiska träningsform som anses vara den heliga graal för oss som inte har tid att träna 6h per dag förtjänar självklart att ha en egen tråd. Har plöjt igenom mängder med trådar och inlägg härinne, men finns väldigt lite diskussion och information kring sweet spot träning. Happyride ger redan råd om morgongröt, kall öl, rabattkoder, samt massvis med annat livsviktigt! Därför startat jag nu denna tråd. Både för oss som redan tränar, för de som slutat träna, samt för alla de som framöver lägger in ordet "sweet spot" i Sök-kolumnen uppe till höger.
So, the rules are simple:
1. Skriv här nedan ditt favorit sweet spot träningspass.
2. Spelar ingen roll om det är 30min eller 2h långt, men beskriv också pro´s & con´s med just det passet!
3. Glömt inte på vilken % av t.ex. FTP eller maxpuls som just DU tycker att passet ska utföras på eller som ger bäst effekt.
4. Övrig nyttig information är alltid guld värt, som t.ex. "bra att utföra på morgonen på tom mage", låg eller hög kadens, osv.
So, the rules are simple:
1. Skriv här nedan ditt favorit sweet spot träningspass.
2. Spelar ingen roll om det är 30min eller 2h långt, men beskriv också pro´s & con´s med just det passet!
3. Glömt inte på vilken % av t.ex. FTP eller maxpuls som just DU tycker att passet ska utföras på eller som ger bäst effekt.
4. Övrig nyttig information är alltid guld värt, som t.ex. "bra att utföra på morgonen på tom mage", låg eller hög kadens, osv.