Alla är förstås olika, men jag resonerade som så att jag ville ha en "nödutgång". Därför slutade jag när jag hade några snus kvar i en dosa som jag lovade mig att bara ta om det blev helt olidligt. Istället för att gå och köpa en hel dosa (eller ännu värre, en hel stock). Det funkade! Dosan ligger fortfarande kvar i frysen, orörd.

Jag tror det blev betydligt lättare att stå ut med abstinensen när jag visste att det hela tiden fanns en snus att ta om jag skulle ge upp. På så sätt kunde jag ta en liten stunt i taget på nåt sätt.
Sen ska man vara beredd på att man kan må VÄLDIGT konstigt när nikotinet går ur kroppen. Jag fick "overklighetskänslor" och kände mig ibland som om jag var utanför min kropp. Helt sjukt. Men det gick över på ett par-tre dagar. Det värsta suget försvann inom en vecka.
Det som kvarstod efter två veckor var helt utståbart och sen har det minskat låååååångsamt efter det. Ibland har det kommit starkare sug men det har klingat av rätt snabbt. Nu är det mest en odefinierad saknad. Man vill stoppa nåt i käften oftare än andra människor.
Allt det här visar också vilket helvetes jävla skit nikotin är. Bra anledning att sluta.