Tips om budgetprylar på Lidl

Väskorna känns ok för pengarna. Ganska små (hittar inte volymangivelse) men funkar nog som utflyktsväskor och mindre touring. Tror att plasthakarna som de hänger på är den svaga punkten.
Får se, blir nog bra.

Bilagor

• 20200330_104008.jpg
    20200330_104008.jpg
    925.5 KB · Besök: 405
Aha, 20 liter!
Konstigt, när man räknar ut volymen utifrån angivna mått blir det 16,11 liter. Antagligen räknar de till småfickorna också. 20 känns inte korrekt, snarare 15.

Ska bli kul att läsa alla RR! Inte till Lidl alltså, men med de nya väskorna.
Siktar på att lägga ut en recension på min Youtube-kanal till helgen. På Lidl i Skellefteå där jag var fanns endast två exemplar av varje väska. Och av touringväskorna fanns det bara ett ex av varje. Tur att man hängde på låset! :-)

Varför finns det inte i Lund? Det ska finnas på alla butiker i hela Sverige som jag förstod det.

Jag tänkte smita iväg till Triangeln i Malmö för att nypa en uppsättning på lunchen.
Nä jag vet inte, jag bara spekulerade ? Att alla butiker kanske inte får samma/alla tillbud/pallar.
Men Lidl är väl tyskt å andra sidan, och där är det ju ordning och reda...

Ser du priset så meddela!
Jag antar att kvalitén inte är helt hopplös? (Jag kommer inte ha så stora krav)

Jag köpte ramväskan samt den nya uppdaterade Wittkop-sadeln. Plastbryggorna undertill bör göra sadeln stabilare än den tidigare versionen.

Vilken jävla jakt. Fem butiker innan jag hittade en som faktiskt hade väskorna. Köpte styr-, ram-, och sadelväska plus sadel och hjälm. Ups. Tips för er i sthlm: Bergshamra, St. Eriksplan, Kungsholmen och Liljeholmen saknar väskor, kläder och mekställ. Årstaberg hade allt i god kvantitet, en hel pall mekställ bland annat.

Bilagor

• Screenshot_20200330-173029_Strava.jpg
    Screenshot_20200330-173029_Strava.jpg
    173.8 KB · Besök: 194
Jävla satans fan. Lidl vid triangeln i Malmö saknade alla tre väskorna. Pannier-väskorna fanns, likt ett mekställ nu för någon timme sedan. Får se om jag ids ta mig till ngn annan butik.

Vilken jävla jakt. Fem butiker innan jag hittade en som faktiskt hade väskorna. Köpte styr-, ram-, och sadelväska plus sadel och hjälm. Ups. Tips för er i sthlm: Bergshamra, St. Eriksplan, Kungsholmen och Liljeholmen saknar väskor, kläder och mekställ. Årstaberg hade allt i god kvantitet, en hel pall mekställ bland annat.

Det står ju på hemsidan att cykelväskorna inte finns i Danderyd, Liljeholmen, Fridhemsplan och Vanadis: https://www.lidl.se/sv/c/kitta-dig-foer-aarets-cykelturer/c1527

För er i södra Stockholm fanns på eftermiddagen många ställ, kläder, sadlar (fåtal smala MTB-varianten), pumpar (båda sorterna) och rätt mycket väskor i butiken Lidl Enskede. Letade halvdåligt men såg varken glasögon eller verktyget i butiken, kanske fanns men jag såg dem inte.
Själv kände jag på ram/sadel- och styr-väskorna men lät bli då kvaliteten inte kändes 100%, samt att denna recension gav tveksamt utlåtande.
Mimipumpen påminner en del om Lezynes mindre varianter. Funkade bra vid prov även om man inte kan förvänta sig att få upp jättehögt tryck med sådana små pumpar. Klart bättre än min gamla "nödpump" på pendlaren.
Cykelbyxorna i 3/4 längd i storlek 48/50 satt bra på mig, får se hur de är att cykla i och hur de ser ut efter ett par tvättar.
Gillar Wittkop-sadlarna sedan tidigare så det blev en även i år, (måste nog köpa ytterligare en cykel till min nya sadel?)

Senast ändrad:
För er i södra Stockholm fanns på eftermiddagen många ställ, kläder, sadlar (fåtal smala MTB-varianten), pumpar (båda sorterna) och rätt mycket väskor i butiken Lidl Enskede. Letade halvdåligt men såg varken glasögon eller verktyget i butiken, kanske fanns men jag såg dem inte.

Verktyg och glasögon fanns imorse åtminstone i Enskede, men de låg bara i en korg och var inte helt lätta att se. Köpte verktyget och det såg helt ok ut. Perfekt tillsammans med pumpen i väskan om man nu får börja pendla igen före isen lägger sig igen. ?

Köpte även ett mekställ och måste säga att det var väldigt rejält för pengen. Ska bli kul att se hur det håller.

Köpte cykelkorgen till frugan och en sadelväska till mig. Korgen verkar vara gedigen och smidig för priset. Är inte helt imponerad av sadelväskan dock. Har ingen erfarenhet från sådana men det är väldigt svårt att få den stabil. Kränger väldigt mycket fram och tillbaka när man trampar.Spännena är enorma så det är väldigt bökigt att trä dem genom sadelrailsen. Men man kanske inte kan förvänta sig en bra fixeringsmetod för en väska för 150 kr?

Köpte en av de mindre sidoväskorna (pannier). Finns i lite olika modeller och även storlekarna skiljer sig en del åt även om ingen är speciellt stor. Känns ganska lagom för pendling dock och man kan ju alltid ta med båda om det behövs. Har man en stor dator kan den ev vara för lång för de mindre väskorna. Plastkrokarna är det rejält motstånd i så väskorna lär inte hoppa av i första taget. Sticker upp en bit ovanför pakethållaren men fungerar med en barnstol om inte stolen sitter alltför lågt monterad.

Köpte även golvpumpen att ha ståendes ute för att slippa ta ut pumpen ur garaget. Den ser stabil ut och går att pumpa med men har brister:
Manometern är seg/hakar sig/troligen ej pålitlig.
Kolven går ganska trögt även om man pumpar utan att ha anslutit pumphuvudet till en ventil.
Man måste trycka ganska hårt för att få på pumphuvudet på en Prestaventil vilket är besvärligt om ventilen är på gränsen till för kort och ej fastskruvad.

Jämförelsevis är Clas Ohlsons Asaklitt för 200 kr verkligen värd den extra hundralappen.

Jag köpte ramväskan men tycker nog den är för liten, får max in regnstället och en snickers. Om någon vill ha ramväskan och inte får tag på den så skicka ett pm. Har även en gammal wittkopp mtb som bortskänkes till behövande.

Mekstället har jag varit nöjd med i många år, rekommenderas.

Kan meddela att det fanns rätt gott om varorna i Haninge och Tyresö igår vid 18 iaf
Vad gäller byxorna så köpte jag deras långbenta med hängslen i höstas och jag ångrar att jag bara köpte ett par.
Kommer samma varor i höst blir det fler.

Själv kände jag på ram/sadel- och styr-väskorna men lät bli då kvaliteten inte kändes 100%, samt att denna recension gav tveksamt utlåtande.
Mimipumpen påminner en del om Lezynes mindre varianter. Funkade bra vid prov även om man inte kan förvänta sig att få upp jättehögt tryck med sådana små pumpar. Klart bättre än min gamla "nödpump" på pendlaren.
Cykelbyxorna i 3/4 längd i storlek 48/50 satt bra på mig, får se hur de är att cykla i och hur de ser ut efter ett par tvättar.
Gillar Wittkop-sadlarna sedan tidigare så det blev en även i år, (måste nog köpa ytterligare en cykel till min nya sadel?)

Fick tag på ram- styr- och sadelväskan på Lidl vid Sallerupsvägen i Malmö. Det fanns några få väskor kvar; osäker på om hela uppsättningen fanns kvar.

Testade även att köpa minipumpen. Jag älskar min Lezyne som är liknande, så med lite tur funkar den här lika bra. Så slipper man flytta pump mellan cyklar.

Det som var lite synd med minipumpen var att det var en fet Crivit-logga på den, hade varit snyggare om den varit helt svart. Men men, jag köpte den mest för att testa, kör co2 i vanliga fall, men funkar den bra är den ju smidig att följa med i en av ryggfickorna.

Sadelväskan klarade kläm-o-känn-testet med bravur så det blev en sån trots att jag redan har en liknande, fast den då klart dyrare i inköp då.
Tog en styrväska också bara för att.

Tillbaka
Topp