Tips om budgetprylar på Lidl

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Idag premiärade jag nya brallorna.
Har matchande Crivit-jacka och skor också :)
(midjeväskan Salomon och brillor Ryders finns tyvärr inte på Lidl)

Brallorna sitter inte jättebra, de åker ner :( skulle varit snörning i midjan eller nåt. Får se om jag pallar med detta, brukar bli knäpp på sådant. Kör ju med sådana här brallor just för att INTE få häng.

IMG_20200403_154313.jpg

tobo

Aktiv medlem
Idag premiärade jag nya brallorna.
Har matchande Crivit-jacka och skor också :)
(midjeväskan Salomon och brillor Ryders finns tyvärr inte på Lidl)

Brallorna sitter inte jättebra, de åker ner :( skulle varit snörning i midjan eller nåt. Får se om jag pallar med detta, brukar bli knäpp på sådant. Kör ju med sådana här brallor just för att INTE få häng.

Visa bilaga 408996
Konstigt, jag köpte ett par 3/4-byxor häromdan, med snörning i midjan.
IMG_20200403_210932.jpg

ooms

Aktiv medlem
Har nu testat testat ramväskan med gott resultat. Får nog justera längden på remmarna något men annars passar den mycket bra. Ska nog kolla om det finns någon mer kvar i lokala butiken.
Visa bilaga 409082
Det där ser ju bara ut!
Vad är det för storlek på cykeln? Och visst är det en Crockett?
Funkar det bra med flaskorna, eller bökigt att få i/ur dem under färd?
Hur mycket saker får man i väskan (vet att det är 2 liter, men mer praktiskt, vad ryms?)?

xyklisten

Aktiv medlem
Det där ser ju bara ut!
Hur mycket saker får man i väskan (vet att det är 2 liter, men mer praktiskt, vad ryms?)?
En Crockett i storlek 52.
Justerade flaskställen lite så var det inga större problem.Idag var den packad med slang, miniverktyg, pump, liten kamera, en extra "buff". Hade gått i lite mer men får testa packförmågan lite till.

SIE

Aktiv medlem
Det där ser ju bara ut!
Det måste vara en rätt liten ram, för så där ser min 56:a ut när jag har på min 4,5-liters PRO-väska :) Ser ut att sitta bra!

xyz-saft

Aktiv medlem
Fanns några sadelväskor i Kungsbacka idag. Såg inget annat av cykelsortimentet, men det var totalt kaos i den delen av butiken och jag orkade inte leta. Skulle ju egentligen bara kolla om de hade jäst så jag kunde baka lite kanelbullar.

malaka

Medlem
Nån som vet om väskorna finns kvar någonstans i Gbg eller östra kranskommunerna? Lerum fanns ej i förrgår. Om någon är i butik och ser dom och litar på en främling får ni gärna köpa så swishar jag direkt. Är alltså de tre bikepackingväskorna det gäller.

SIE

Aktiv medlem
Nån som vet om väskorna finns kvar någonstans i Gbg eller östra kranskommunerna? Lerum fanns ej i förrgår. Om någon är i butik och ser dom och litar på en främling får ni gärna köpa så swishar jag direkt. Är alltså de tre bikepackingväskorna det gäller.
Du kan iaf stryka Lidl Mölndals centrum, där är tomt. Lycka till!

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Jag har nu köpt alla tre bikepackingprylarna. Har bara använt styrväskan, och den är helt OK! Sadelväskan har väl samma typ av kvalité. Ramväskan är säkert också duglig, om man har en mindre cykel så man kan fästa den i sadelröret också. Jag försökte fästa den lite snyggt på min Vitus Substance V-2 (Large) men jag kunde inte fästa den runt sadelröret, så då känns det som det kvittar. Blir inte heller särskilt snyggt. Kommer lämna tillbaka den imorgon.

Men som sagt, övriga prylar verkar helt OK! Kanske inget man skulle våga förlita sig på om man är som Yonna och far iväg i veckor i stöten, men som jag som bara är ute på dagsturer så fungerar det nog!

L.and

Medlem
Jag har nu köpt alla tre bikepackingprylarna. Har bara använt styrväskan, och den är helt OK! Sadelväskan har väl samma typ av kvalité. Ramväskan är säkert också duglig, om man har en mindre cykel så man kan fästa den i sadelröret också. Jag försökte fästa den lite snyggt på min Vitus Substance V-2 (Large) men jag kunde inte fästa den runt sadelröret, så då känns det som det kvittar. Blir inte heller särskilt snyggt. Kommer lämna tillbaka den imorgon.

Men som sagt, övriga prylar verkar helt OK! Kanske inget man skulle våga förlita sig på om man är som Yonna och far iväg i veckor i stöten, men som jag som bara är ute på dagsturer så fungerar det nog!
Beroende på var du bor är jag intresserad annars. Var dyngslut på allt i Vallentuna...

Kolla Västra Frölunda Lergöksgatan 2AA och Distansgatan 40

hermannjoh

Ny medlem
Köpte ett mekställ i Lidl Lerum förra veckan, fanns ett kvar då. Funkar perfekt! Använte den för 13kg MTB och det var inga problem.

Dimakis

Medlem
Jag råkade köpa de tre väskorna åt en kompis som redan hade kommit över dom i gbg. Är någon intresserad så finns dom kvar någon dag annars lämnar jag tillbaka dom👍

NickPick

Aktiv medlem
Jag är medelklass, men de som handlar på Lidl Sverige är ju en ganska unik skara. Förstår att det sved.
Handlar fortfarande vaniljpudding där. Den är god.

För några år sedan köpte alla apiduraprylar när det var trend. Snordyrt... ofta oanvänt. Nu när det är "så billigt" så köper ju resten av de som inte kunde motivera väskor för 5k för några år sedan prylar. Hoppas de används!

PS. Är det planet x? Såg att deras grejer skulle säljas på Lidl GB någonstans.
Hoppas pöbeln inte tog illa upp 😉

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Jag är medelklass, men de som handlar på Lidl Sverige är ju en ganska unik skara. Förstår att det sved.
Handlar fortfarande vaniljpudding där. Den är god.

För några år sedan köpte alla apiduraprylar när det var trend. Snordyrt... ofta oanvänt. Nu när det är "så billigt" så köper ju resten av de som inte kunde motivera väskor för 5k för några år sedan prylar. Hoppas de används!

PS. Är det planet x? Såg att deras grejer skulle säljas på Lidl GB någonstans.
Hoppas pöbeln inte tog illa upp 😉
Jag köper deras förpackade nötter av olika sortingar.

SIE

Aktiv medlem
Nötmixarna är jag med ett fan av, samt bakverken och vissa röror. Och glöm inte deras Panaché, aka Radler, som numera är del av åretruntsortimentet!

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Deras chokladdoppade ingefära-bitar är ju fruktansvärt god också!
(svår att få tag på dock, just den sorten var slut på tre Lidl vi kikade på i helgen)
Deras vanliga choklad, den mörka 75% med röd förpackning, vad den nu heter, är också storfavorit.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer