Raggamuffin
Aktiv medlem
Cykelhållare, bästa alternativet?
Fast vi kör samma bil, du lever med ditt, jag är väl känsligare...
Ja i vårt fall är det ju faktiskt så :)
Mitt hör jag bara i 120+ om det regnar / är vått.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast vi kör samma bil, du lever med ditt, jag är väl känsligare...
Monterat dom rätt? ?
Kanske kan skilja mellan bilar också såklart, men jag hör absolut inte mina. Vad är det som gör att du tycker det är värt att krångla med dragkroksstället om du ska iväg själv och har en 598:a på taket?
Hahaha, lämnar takräcket hemma i sommar då, så kan su hanka på bakspegeln ;)Marr är en tvärhandhög så han har rätt att välja dragkroken ?????
Men jag når ju till taket?Hahaha, lämnar takräcket hemma i sommar då, så kan su hanka på bakspegeln ;)
Tack för tipsen. Beställde ett Velospace XT2 och någon kolfibermojäng för att skydda ramen. Kan man verkligen dra sönder ramen med cykelhållaren?
/Lasse
Vad kostade hela kalaset med krok, montering, och besiktning?
Iofs skiljer det en del beroende på bil, på min skulle det kosta över 10.000kr (men nu har jag redan krok). Ytterst tveksam dock om jag skulle kosta på det för att köra en cykel några ggr per år (som TS).
Som diskuterats en del efter det där inlägget så hänger det en hel del på typ av krok, hur annan utrustning på bilen påverkas, osv.Om man låter montera krok av annan leverantör än original kommer man ofta undan med 3-4000 kr.
Nja, det beror ju på hur vanlig bilen ifråga är och vilken annan utrustning man vill ha. Den jag kollade på i vintras är inte speciellt vanlig, men avsaknaden av krok bidrog till att jag stod över (avgjorde dock inte). Har ångrat mig lite efteråt, då jag insett att bilmodellen är ovanligare än jag trodde, speciellt med övrig utrustning. Krok är ju ändå nåt man kan eftermontera, viss annan utrustning är ju mer eller mindre omöjligt.Enklast är ju att tänka efter först och inte köpa en bil utan fabriksmonterad dragkrok. Urvalet av bilar med dragkrok är ju fullt tillräckligt stort för att det ska vara görbart att dra en sådan gräns.
Ja, jo. Jag förutsätter ju rimligt normala bilar då. Men kostnaden för eftermontering vs hur gärna man vill ha just den bilen blir ju en avvägning då.Nja, det beror ju på hur vanlig bilen ifråga är och vilken annan utrustning man vill ha. Den jag kollade på i vintras är inte speciellt vanlig, men avsaknaden av krok bidrog till att jag stod över (avgjorde dock inte). Har ångrat mig lite efteråt, då jag insett att bilmodellen är ovanligare än jag trodde, speciellt med övrig utrustning. Krok är ju ändå nåt man kan eftermontera, viss annan utrustning är ju mer eller mindre omöjligt.
Nja, det beror ju på hur vanlig bilen ifråga är och vilken annan utrustning man vill ha. Den jag kollade på i vintras är inte speciellt vanlig, men avsaknaden av krok bidrog till att jag stod över (avgjorde dock inte). Har ångrat mig lite efteråt, då jag insett att bilmodellen är ovanligare än jag trodde, speciellt med övrig utrustning. Krok är ju ändå nåt man kan eftermontera, viss annan utrustning är ju mer eller mindre omöjligt.
Det kan vara värt att kolla lite extra noga när det gäller eftermontering av krok. En del tillverkare och modeller monterar större kylare osv när man beställer bilen med dragkrok.Nja, det beror ju på hur vanlig bilen ifråga är och vilken annan utrustning man vill ha. Den jag kollade på i vintras är inte speciellt vanlig, men avsaknaden av krok bidrog till att jag stod över (avgjorde dock inte). Har ångrat mig lite efteråt, då jag insett att bilmodellen är ovanligare än jag trodde, speciellt med övrig utrustning. Krok är ju ändå nåt man kan eftermontera, viss annan utrustning är ju mer eller mindre omöjligt.
Alla?Jag har bytt bil och på förra bilen hade jag fast dragkrok, har ännu ingen dragkrok på nya bilen.
Jag kör ibland runt med 4 cyklar på Thule Velocompact.
Min fråga är om någon vet om en avtagbar dragkrok klarar av 4 cyklar + ställ?
Och den måste gå att ta loss om man låter den sitta där hela tiden...Alla?
dom ska klara runt 85kg.
mitt råd är att montera fast eller utfällbart. En avtagbar kan ställa till strul på besiktningen då den måste gå att sätta dit annars går bilen inte igenom.