Växelöra hjälp

Tommy011

Aktiv medlem
Växelöra hjälp
Efter stormen för ett tag sedan så ramlade ett gäng cyklar ihop på jobbet och krökte växelörat på min occano (stadium) cykel.
Försökte dra tillbaka örat så jag kunde cykla hem men det gick självklart av.
Svetsade ihop örat för jag tänkte att jag kör ihjäl drivlinan innan och byter sen men igår va det dags igen med en hög av cyklar som blåst omkull och då gick örat av igen..

Frågan är nu hur hittar jag en ny? Eller är det så att jag får bita i det sura för att jag köpt en billig "noname" cykel?

Så här ser den ut:
IMG_20200415_214044.jpg

IMG_20200415_214112.jpg

Växelöra hjälp
Har du kollat med någon lokal cykelhandlare?
Nae jag förstod det som att hängarna va specifika för olika tillverkare? Hittade några hemsidor där det gick att beställa men occano fanns inte med.
Men jag hoppades att det va som med alla billiga cyklar att delarna va från hyllan hos en större tillverkare med ett annat klistermärke på :)
Tex att dom skulle ha samma delar som xxls egna White cyklar.

Stadium är tyvärr ganska dåliga på reservdelar till deras cyklar mer än det vanliga som slits så som bromsar, drivlinor och däck.

Växelöra hjälp
Nae jag förstod det som att hängarna va specifika för olika tillverkare? Hittade några hemsidor där det gick att beställa men occano fanns inte med.
Men jag hoppades att det va som med alla billiga cyklar att delarna va från hyllan hos en större tillverkare med ett annat klistermärke på :)
Tex att dom skulle ha samma delar som xxls egna White cyklar.

Stadium är tyvärr ganska dåliga på reservdelar till deras cyklar mer än det vanliga som slits så som bromsar, drivlinor och däck.

Gå med örat till en riktig cykelhandlare istället för nån av de allmänna sportkedjorna. De ska ha kataloger med hundratals modeller i skala 1:1 där de kan jämföra och beställa hem. Gick att lösa för mig iaf när jag var tvungen att byta på en gammal cykel.

Edit: Jag kan ju såklart inte garantera att det funkar men du har bra mycket större chans.

Senast ändrad:
Växelöra hjälp
Reservdelar finns på stadium till deras cyklar men allt måste beställas i butik och inget finns på hemsidan ännu.
Den absolut största nackdelen är att det tar ett par dagar innan man får reservdelen vilket inte är min melodi direkt.
IMG_20200416_070529.jpg

Jag åkte till Haga cykel här i stan och dom hade ett stort sortiment med växelöron. Tråkiga va priset.. 249kr vilket är nästan lika mycket som en ny kassett och kedja kostar. Aja bara att betala o se glad ut :)
IMG_20200417_002605.jpg

Tillbaka
Topp