Top 20 snabbaste racerhojarna enligt Strava

nieves

Aktiv medlem
Enligt Strava så ser listan ut så här, jag tog med top 3 resten går att finna i artikeln.
Har ni köpt rätt eller är det dags att förnya?
RankingBikeMedian speed (km/h)Median speed (mph)Similar models and median (km/h)
1Canyon Aeroad CF SLX25.315.7Canyon Aeroad (same speed)
2Ridley Noah SL25.115.6Ridley Noah – 24.6 km/h
3Specialized S-Works Venge25.015.5Venge Pro – 24.8, Venge – 24.8, S-Works Venge – 24.7

Snabbaste cyklarna eller cyklarna som de mest "seriösa" cyklisterna köper?

Cyklar som främst körs korta sträckor borde väl ha högre hastighet i genomsnitt?

Canyon är nog nöjda med att vara nr 1.

Man får ta det hela med en nypa salt, en cykels popularitet hos en äldre generation köpstarka kan dra ner märkets medelhastighet.

Snittet är ju sjukt lågt. Vem köper en S-Works Venge för att lalla runt i 25 km/h?

De kanske inte har köpt tillräckligt? Tipsar att prova med aerohjälm, aerokläder, aeroglajjor, aerohår och aeroben. Styvare skor, svalare kläder, bättre cykeldator, dyrare märken, blankare lack, snyggare färg?

Borde få upp snittet något, sedan vet jag inte riktigt vad man kan göra mer.

Jag loggar alla mina pass vare sig det är mtb, pendling eller seriös träning eller tävling på samma cykel. Jag tvivlar på att särskilt många orkar byta så det blir rätt cykel när man reggae pass. Statistiken är väl mest menad som en rolig grej, men den har rimligen nästan noll värde.

Jag loggar alla mina pass vare sig det är mtb, pendling eller seriös träning eller tävling på samma cykel. Jag tvivlar på att särskilt många orkar byta så det blir rätt cykel när man reggae pass. Statistiken är väl mest menad som en rolig grej, men den har rimligen nästan noll värde.
HERESY!

Jag tvivlar på att det inte är särskilt många som inte byter cykel så det blir rätt.

Just Reggae-passen känns lite väl tillbakalutade ?

Varför ens bemöda sig med att regga olika utrustning om man ändå inte bryr sig?

Varför ens bemöda sig med att regga olika utrustning om man ändå inte bryr sig?
Man måste väl ha en förvald cykel. Men jag får be om ursäkt om jag är slarvern som pajjar stravas fina statistik i så fall. Jag trodde fler, likt mig, inte orkar byta fordon för alla pass.

Man behöver väl inte regga någon utrustning alls. Enklast om man inte bryr sig. Jag tycker det är praktiskt att veta hur längt den gått när man säljer en cykel.

Det beror på hur snabba cyklister som köpt respektive. Det kanske är elit som kör Noah och tandläkare som köper Fast.

25km/h i snitt är ju... dåligt? Kan man få fram sitt eget snitt per cykel i Strava kanske?

Iofs har jag nog sinnessjukt dåligt snitt på cykeln som står på trainern, kanske det som spelar in också? (kör inte Zwift utan mest Trainerroad)

Jätteintressant undersökning full av utmaning i fråga om begränsningar, sortering och definition. Statistik är ju en av de tre lögnerna och det här är ett lysande exempel på det. Kul att se!

Loggar alla mina pass på varje cykel. Iofs lite knäckande att se att varje hoj används ca 50 mil innan försäljning

05FCB5B6-D37C-4855-A3E4-FFFDB72DEFB0.png
Jag känner mig nu som en extremt dålig och oärlig människa.

Att Sensa Romagna ligger på fjärde plats är dock lite av en sensation. Även om man antar att merparten av de minst 500 framförs på platten i Holland.

Är Sensa happykorrekt eller kvar (?) i kylan?

Jag är inte så intresserad av mina eller andras träningspass. Det är ändå ens egen förmåga att analysera vad som bör ändras i mixen för att det ska fortare nästa säsong som intressant.

Jag är inte så intresserad av mina eller andras träningspass. Det är ändå ens egen förmåga att analysera vad som bör ändras i mixen för att det ska fortare nästa säsong som intressant.
Så många frågor: du vill analysera och ändra men inte samla data? Du tävlar inte men du vill att det ska gå fortare nästa säsong? Du är inte intresserad av att se hur andra eller du själv tränar?

Jag vet ju hur mitt program ser ut och behöver inte se vart jag har varit. Borgskalan fungerar fortfarande och ändringar av mixen är lätta att göra.

Tillbaka
Topp