När kan man fynda hjul

Lisa

Aktiv medlem
När kan man fynda hjul
Jag ska köpa nya MTB-hjul, men funderar på när i tiden man kan tänkas hitta bäst erbjudanden. Jag har ingen brådska men är det värt att vänta tills tex Black Friday eller blir det inte bättre än vad det redan är hos tyskarna och tex CRC? Hur är det med Hunt och Slowbuild, har de nånsin rabatter och specialerbjudanden som gör att jag kan avvakta lite med inköp?

När kan man fynda hjul
Min bild är att erbjudanden kommer och går på alla typer av komponenter. Men med det sagt, möjligen att det är bättre på hösten när färre handlar och dessutom eventuellt gamla årsmodellerna ska ut innan de nya kommer. Å andra sidan vet jag inte om just hjul har den typen av årsmodeller och risken är ju stor att det som reas ut då är kvar av en anledning. Jag har haft koll på black friday några år nu, men det är väldigt varierat. Senaste åren har jag i princip inte köpt någonting även om "inköpslistan" inför varit ganska gedigen.

Köp hjulen nu så du har dem under den här säsongen :)

När kan man fynda hjul
Hunt har ibland erbjudande på ”nearly new wheels” med 40% rabatt men det gäller att hänga på låset. Det är enstaka ex och de försvinner som en avlöning.
Annars har CRC, Evans, PlanetX och allt vad de heter ständiga reor och erbjudanden. Om det nu är reor eller erbjudanden eller bara normalpriser som ligger under de riktpriser som ingen säljer varorna för.

När kan man fynda hjul
Slowbuild har ofta, men inte alltid, erbjudanden. Just nu har dom rabatt på Newman + DT nav, som är happykorrekt och otroligt billigt jämfört men kompletta hjul från Newmen, så köp! (om du är inte ute efter kol hjul)

När kan man fynda hjul
Jag har sållat igenom de flesta onlinebutikerna men hjulen som finns nu på rea är märkligt specade, gärna jättesmala och inte boost. Årets modeller kanske reas ut till hösten och nästa vinter så det kanske går att hitta nåt bra om typ ett halvår. Å andra sidan vill jag gärna ha hyfsat lätta och breda hjul och då kanske man helst enkelt får räkna med att betala... Både Hunt och Slowbuild verkar väldigt prisvärda

När kan man fynda hjul
På vissa komponenter typ gafflar/dämpare och till viss del cyklar kan man ju ibland göra riktiga klipp då de byter årsmodell utan att det händer så mycket. I vissa fall är det bara en annan färgsättning om ens det. Men just hjul brukar ju inte vara så, och då finns det såklart ingen anledning att rea ut de befintliga som är av samma typ som folk fortfarande vill ha.

Tillbaka
Topp