Snälla snälla snälla - skriv storlek på K&S

Kan man lägga en popup eller nåt på K&S när man ska lägga in en annons eller göra ett tvingande datafält så att folk inte kan lägga upp en annons utan en storlek?
Det är jättesvårt att gissa ramstorlekar från bilder.

Brukar irritera mig lika mycket själv, men när det var dags att annonsera själv goofade jag grovt, man har så mycket annat viktigt att säga om prylen så man missar lätt storlek eller annan basal info.

Det ger både säljare och köpare en fingervisning kring tänkbar prissättning när liknande objekt skall byta ägare. Alla annonser försvinner ju ändå automatiskt så småningom.

Skulle ju med tiden bli en ohanterlig mängd annonser att bläddra genom.

Såld
Såld
Såld
Ram
Såld
Såld
Såld
Såld
Däck
Osv...

det tillkommer flera sidor annonser varje dag och de ligger kvar i tre månader.

Skulle ju med tiden bli en ohanterlig mängd annonser att bläddra genom.

Såld
Såld
Såld
Ram
Såld
Såld
Såld
Såld
Däck
Osv...

det tillkommer flera sidor annonser varje dag och de ligger kvar i tre månader.
Jag sa inte att ser inte finns baksidor. Jag anser för egen del att fördelarna väger över.

Med tanke på hur många gånger jag har svarat på annonser och fått till svar att det som utannonserats redan är sålt behöver det nog inte bli så hiskeligt många fler annonser som ligger uppe än nu. Men det är givetvis en gissning från min sida.

Jag sa inte att ser inte finns baksidor. Jag anser för egen del att fördelarna väger över.

Med tanke på hur många gånger jag har svarat på annonser och fått till svar att det som utannonserats redan är sålt behöver det nog inte bli så hiskeligt många fler annonser som ligger uppe än nu. Men det är givetvis en gissning från min sida.

Fast det ör ju inte svårare att ta bort annonsen än att redigera rubriken.
Tror du att de som inte tar bort annonsen skulle bättra sig och istället börja markera som sålt?
Jag har mina dubier....

Men tillbaka till TS fråga, man skulle kunna lägga till ett fält "storlek" så att man inte glömmer att skriva den. Både cyklar, kläder och skor har storlek (men cykeldelar ofta inte). Vid kläder och skor är det ännu tråkigare utan storlek. En cykel är en stor köp, så då frågar jag säljaren, men inte vid kläder.

Ibland ser jag annonser såsom "Vinterdäck säljes SÅLDA", och funderar alltid på hur säljaren tänker. Är saken såld är varan borta, och annonsen har tjänat ut sitt syfte. Det måste ju vara någon form av arv från bilförsäljningen där bilhandlare har kvar annonser på sålda bilar för att öka sin exponering på marknaden - och det är lika irriterande där.

De bilförsäljare som är värst är de som annonserar ut en populär bil som redan är såld, men har kvar annonsen som att bilen fortfarande finns kvar. När man då ringer har de ett annat förslag på en annan/sämre/whatever bil istället.

#i-landsproblem-är-också-problem

Fast det ör ju inte svårare att ta bort annonsen än att redigera rubriken.
Tror du att de som inte tar bort annonsen skulle bättra sig och istället börja markera som sålt?
Jag har mina dubier....
Inte för ett ögonblick. Därav mitt ordval i mitt initiala inlägg.

Är det inte bättre att samla all denna visdom(förutom att ha kvar sålda annonser) till en guide när man lägger upp annonsen. Är ju i säljarens intresse att hitta rätt köpare och det gör man med en så bra annons som möjligt. Tvingade fält brukar aldrig bli bra. Ta storlek tex finns ju inget generellt system. Vissa anger tum andra XS-XL mm.

Tvingade fält brukar aldrig bli bra. Ta storlek tex finns ju inget generellt system. Vissa anger tum andra XS-XL mm.

Tvingande fält som är en öppen textbox så du måste skriva något, men det kan vara vad som helst? Lätt att skriva till exempel "-" för de (få?) saker där storlek inte är aktuellt.

Det ger både säljare och köpare en fingervisning kring tänkbar prissättning när liknande objekt skall byta ägare. Alla annonser försvinner ju ändå automatiskt så småningom.

Nej, det vill du inte. Jag har det så, och som exempel så ser det ut såhär redan på sidan 10. De med grå rad är raderade.

Screen Shot 2020-06-17 at 23.44.39.png

Chansen att hitta matchande objekt är nog väldigt liten. Ett sök på t.ex Kona ger ett 40-tal träffar där ingen är lik den andra. Att köp och sälj skulle fungera som en sorts prisbarometer tror jag inte på oavsett om annonserna skulle ligga kvar i 10 år.

Variansen är alldeles för stor även om man hittar 5 objekt med ungefär likadan specifikation. Det går ju inte värdera säljarens högst personliga uppfattning om skick vare sig via en text eller bild.
Nästan som ny kan vara ett vrak i en annans ögon.

Chansen att hitta matchande objekt är nog väldigt liten. Ett sök på t.ex Kona ger ett 40-tal träffar där ingen är lik den andra. Att köp och sälj skulle fungera som en sorts prisbarometer tror jag inte på oavsett om annonserna skulle ligga kvar i 10 år.

Variansen är alldeles för stor även om man hittar 5 objekt med ungefär likadan specifikation. Det går ju inte värdera säljarens högst personliga uppfattning om skick vare sig via en text eller bild.
Nästan som ny kan vara ett vrak i en annans ögon.
Om alla objekt fysiskt går via Happy så kan moderatorerna bedöma skick och kategorisera allt som säljs, så bygger vi snart upp en databas. :unsure:

Tvingande fält som är en öppen textbox så du måste skriva något, men det kan vara vad som helst? Lätt att skriva till exempel "-" för de (få?) saker där storlek inte är aktuellt.

Exakt!
Dessutom blir det en påminnelse till annonsören att kanske vidareutveckla i annonstexten i stil med - storlek 54 men upplevs som en 56 på grund av supergeometri =)

Nej, det vill du inte. Jag har det så, och som exempel så ser det ut såhär redan på sidan 10. De med grå rad är raderade.

Visa bilaga 424417
Jo, det skulle jag föredra. Men jag har full förståelse för att jag tillhör en försvinnande liten minoriteter och jag ser både svårigheterna och problemen. Därav mitt ordval i mitt initiala inlägg. ?

Ibland ser jag annonser såsom "Vinterdäck säljes SÅLDA", och funderar alltid på hur säljaren tänker. Är saken såld är varan borta, och annonsen har tjänat ut sitt syfte. Det måste ju vara någon form av arv från bilförsäljningen där bilhandlare har kvar annonser på sålda bilar för att öka sin exponering på marknaden - och det är lika irriterande där.

De bilförsäljare som är värst är de som annonserar ut en populär bil som redan är såld, men har kvar annonsen som att bilen fortfarande finns kvar. När man då ringer har de ett annat förslag på en annan/sämre/whatever bil istället.

#i-landsproblem-är-också-problem

Det är vanligt på platser där annons kostar. Då ändrar man så när affären är uppgjord men varan ej hämtat. Skulle det då skita sig kan man ändra tillbaka utan att det kostar igen.

Tillbaka
Topp