Repa på bakdämparen, vad göra?

Hellboy

Medlem
Hej,

Jag har lyckats få en liten repa på själva "benet" på min Fox Float DPS Performance (se bild). Vete tusan hur det gick till då den skyddas rätt bra av ramen och kablarna. Repan är inte direkt stor eller djup men känns tydligt med nageln. Den ligger rätt lång ner på slaget men ändå en bra bit från botten (ungefär där o-ringen är).

Vad tycker ni jag borde göra? Dämparen sitter på en Giant Trance 29 2 2020 och är bara körd några få gånger.

Köra vidare och byta vid nästa service eller försöka laga med nagellack eller liknande? Såg att bikester säljer ett stanchion repair kit som verkar vara en lite mera professionell lösning.

Bilagor

• IMG_3494.jpg
    IMG_3494.jpg
    684.1 KB · Besök: 417
Trist. Jag har kört framdämpare med längsgående repor länge utan problem. Vet inte om det är relevant för din repa.

ta typ finaste våtslippappret du kan hitta och slipa försiktigt med en liten snutt ned graderna så det inte känns några vassa kanter.
Du kommer kunna köra med det där utan några större problem vågar jag påstå.

borde funka på bak dämpare med! Borde ju gå att kör med svart nagelack så blir de inte lika i ögonfallande!

Det intressanta är att man aldrig får en närbild med slutresultatet på den videon, Doddy ser ut att göra ett rätt risigt jobb. Men teorin är väl rätt.

Jag har våtslipat med 1200 papper och använt ett tunt rakblad för att känna att inget "sticker upp" från repan som kan skada packboxarna.

Tillbaka
Topp