Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan tänka mig att lägga upp till 3000SEK. Vill inte ångra mig att jag inte skaffade en tillräcklig och köpa ännu en.Vad har du för budget? Vill du ha möjlighet till kartor? Navigering? Stöd för intervaller, "structured workouts"?
Jag har en enkel Garmin (edge 130), den fungerar bra för det du beskriver men kart/navigerings-funktionen är rätt värdelös. Jag saknar också stöd för intervaller.
Garmin har just släppt en uppdaterad version av Edge 130 som heter Edge 130 plus som har ytterligare funktioner, som exempelvis intervallfunktioner och stöd för vissa trainers. DC Rainmaker pratar mer om den här:
Har inga andra enheter. Så jag är helt öppen för förslag.Hammerhead Karoo verkar ju bra men rätt blandade recensioner och lite svår att få tag på fn, och oklart när nästa version kommer. Och förmodligen dyrare än 3000kr när den kommer.
Ja här har dom ju rättat till det som jag tycker är största bristen, dvs avsaknad av intervall-funktion. Dock är den helt ny och därmed ganska dyr om man t ex jämför med Edge 530 som har betydligt bättre kart-funktioner. Edge 520+ är ju ännu billigare, den ska visst vara väldigt seg men för vanliga träningsfunktioner kanske det fungerar bra och så får man kartan som en bonus?
Även om jag har ganska negativa erfarenheter av Garmins produkter i allmänhet skulle nog Edge 530 vara det som skulle ligga närmast ett köp för mig om min nuvarande enhet slutar fungera.
Beror ju också på om man har några andra enheter/klockor för träning? Använder du någon app redan idag? Och är det i så fall viktigt att köra samma?
Har inga andra enheter. Så jag är helt öppen för förslag.
Kartor och navigering är inget jag måste ha just nu. Men kanske i framtiden.Så återigen, vill du ha möjlighet till kartor? Navigering? Stöd för intervaller, "structured workouts"? I så fall skulle jag köpt Garmin Edge 530 om du vill ha en enhet idag.
Om budgeten är inkl fart-, kadens- och pulssensor räcker inte 3000kr till denna. I så fall skulle jag nog tagit Wahoo Elemnt Bolt som de flesta verkar mer nöjda med än Gamin.
Är bosatt i Provence, vid foten av Mont Ventoux. Så jag måste hitta någon som säljer de här.Vill du ha alla funktioner för under 3000 så är 520+ ett bra alternativ. Finns med "performance"-paketet på wiggle/crc för 2600
Get Your Wiggle On | Cycle, Run & Outdoor Shop | Wiggle
Prepare to get your Wiggle on. We have the awesome gear you need to cycle, run, hike & swim from the world's leading sports brands. No excuses, LET'S GO!www.wiggle.co.uk
Funkar inte postorder där som här? ? CRC/Wiggle ligger i StorbritannienÄr bosatt i Provence, vid foten av Mont Ventoux. Så jag måste hitta någon som säljer de här.
Klart det funkar att beställa.Funkar inte postorder där som här? ? CRC/Wiggle ligger i Storbritannien
520+ är ju långsammare men det är främst vid beräkning vid navigering, och framförallt omräkning av rutter om man kör fel. Det tycker jag visserligen också är brutalt långsamt på 530 när man är van vid ex Google Maps i en modern telefon
Angående fartsensorn så jo, den farten får du ju via GPS, men extern sensor hjälper dig på två sätt (om du tycker farten är viktig att hålla reda på). Den fortsätter om du har dålig täckning, tunnlar t.ex. eller tät skog. Sen hjälper den dig att få exakta start/stopp om man kör det på auto, det är kanske viktigt för vissa. En tredje funktion i Garmins fartsensor v2 är att den kan köras helt fristående, t.ex. vid pendling, den registrerar när du startar, stoppar och sträckan, sen synkas det till Garmins tjänst när sensorn automatiskt får kontakt med telefonen. Kanske mest intressant för pendling om man vill logga sträcka men inte ha med dator.
www.bike-discount.de
Wahoo element bolt tycker jag annars ser trevlig ut, som jag förstår det gör man navigeringen i telefonen på den och sen skickar den över vägbeskrivningen till cykeldatorn. Bäst är nog att gå in på DC rainmaker och läsa på, han gör ju sjukt grundliga genomgångar av alla modeller.
Hoppas att du blir nöjd med den.Har inhandlat en Garmin 520 plus idag.
Hoppas på det. Blir utvärdering i helgen. ?Hoppas att du blir nöjd med den.