En racer är inte och har aldrig varit, i grunden konstruerad för montering av packväskor. Varken fram eller bak!
Ge upp planerna och skaffa en annan hoj!
Brutalt, men välment!
Skitsnack. Har cyklat tusentals lyckliga mil med packning på racern, och med mig många andra racecyklister i världen. Googla lite på bikepacking och ultralight touring, och världen blir större :)
Jag har en liten och lätt Tubus Fly pakethållare; stål, 420gram och maxload 18kg. Racern har inga pakethållarfästen för montering men Tubus har adaptersets och clampsets så inget problem. Har olika väskor (Carradice, Vaude, Ortlieb etc) men på racern har jag nästan alltid ultralätta Arkel DryLites; 420gram, 28L. Har också en liten ramväska och en styrväska (bikepacking handlebar) och har tältet på pakethållare för vill inte ha ett blött tält mellan kläder/sovsäck. Och eftersom jag ofta kör på grus och dåligt asfalt (på långa veckor/månad utlandsresor) med bara 28mm däck fick cykeln även superstarka sexy

Zonda hjul.
Styrväskan (drybag i en Revelate Harness) kan inte vara för långt pga racerstyret och harnassen har avståndsinlägg i gummi till styret så att broms/växelkablar sitter inte i kläm. Funkar jättebra.
Kan också utan harnassen, alltså bara en drybag med två spännband men då får man akta sig för kablarna.
Har även två Revelate feedbags (små väskor på styret) för vattenflaskor, kamera, mobil, godis, handskar or whatever. Och allt tillsammans plus ett tempostyre är det en perfekt och snabbt cyklajordenrunt-setup.
Tempopinnar funkar förresten även som karthållare och tvätttorkställning för blöta strumpor, skoöverdrag, cykelbyxor mm.
Vill jag köra snabbare (cyklar t.ex ofta till Holland/Belgien för ett nytt PR försök) då är det utan pakethållare och har jag bara styr-, sadel- och den lilla ramväskan. Stor skillnad i vikt/hastighet. Tältet är då på sadelväskan (Revelate Terrapin). Härligt att trampa supersnabbt och flyger över världen med racern. Kan bara rekommendera.
Samma set-up har jag förresten också på en fatbike, så man behöver inte köpa olika väskor för att vara lyckligt. Bara olika cyklar men det har man ju :)